Teljes árú játékba tett extra hirdetéseket a kiadó.

Az EA sportjátékai igazi pénznyomdák: minden egyes évben milliók vásárolják meg teljes áron az újabb és újabb kiadásaikat, ráadásul tele vannak reklámokkal és mikrotranzakciókkal, ami látszólag nem zavarja a vevők többségét. Az ilyen szintű, az utolsó fillérért is lehajoló monetizációt a klasszikus core gamer közönség nem tolerálja, az EA csak a sportjátékokban és a mobiljátékokban meri megkockáztatni a bevetését.

UFC 4Forrás: EA Sports

Ettől függetlenül a jelek szerint az EA sportjátékainak rajongóinál is van egy határ a bevétel hajhászásában: a hétvégén kitört a lázadás, miután a 60 dolláros UFC 4 a megszokott monetizációk mellett elkezdett játék közben extra hirdetéseket mutogatni.

További felháborodást keltett az ügyben, hogy az EA csak hetekkel a játék kiadása után patchelte be a pluszreklámok mutogatását, feltehetően hogy az UFC 4 írott és videós tesztjeiben ne essen szó róluk. Ugyanez a visszatetsző praktika az Activisiontől sem áll távol, a vállalat egy éve komoly botrányt keltve a főként gyerekeket célzó Crash Team Racing Nitro-Fueledbe tett hetekkel a megjelenése után mikrotranzakciókat.

Az EA-t láthatóan nem érte felkészületlenül a botrány, a negatív visszhangra válaszul gyorsan kikapcsolta a játék közbeni hirdetéseket, és elnézést kért a rajongóktól.

A jelek szerint úgy gondolták az illetékesek, hogy egy próbát megér a reklámozási kísérlet, hátha hajlandóak lesznek ezt is tolerálni a vásárlók.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!