A legtöbb gazdasági szektorban igen fontos szerepet játszanak az olyan kiállítások, szakvásárok, ahoz az egyes iparági résztvevők megmutathatják a nagyközönségnek és partnereiknek a kínálatukat, az újdonságaikat. Ezek azok az alkalmak, ahol bárki saját szemmel is megnézheti a piaci szereplők árucikkeit, szolgáltatásait, ami kulcsfontosságú lehet későbbi vásárlási, beszerzési vagy akár stratégiai szintű döntések meghozatala során.

Minden évben több ilyen eseményt tartanak szerte a világon az autó-, építőipar-, divat- vagy élelmiszeripari ágazatokban, hogy csak néhány példát említsünk. És ugyanúgy megrendezésre kerülnek az ilyen expók az utazási, filmes vagy technológiai szegmensben egyaránt. Legalábbis normális esetben. Azonban 2020 semmilyen szempontból nem tekinthető átlagos évnek. A technológiai iparágban a január első napjaiban megrendezett Las Vegasi CES-en kívül az összes tervezett nagyobb expót törölték, egyet leszámítva.

Idén speciális körülmények között rendezték meg az IFA kiállítást.Forrás: Origo

A hagyományosan ősz első napjaiban megrendezésre kerülő berlini IFA (ez egyébként globálisan is a legjelentősebb ilyen típusú események közét tartozik, Európában pedig a legnagyobb) szervezőbizottsága úgy határozott, hogy a körülmények ellenére, radikálisan átalakított formában, de megtartja a szakkiállítást.

Kevesebb látogató, kiállító, kisebb helyszín

A jelenleg érvényben lévő biztonsági szabályozások értelmében 1000 fősnél nagyobb rendezvény megtartására nem nyílt mód.

Az idei IFA kiállítást így több, egymástól hermetikusan elzárt térre bontották, amelyeken 1000 főben maximalizálták a létszámot.

Csak szakmai látogatók vehettek részt rajta, akiknek előzetesen regisztrálniuk kellett. Tehát a korábbi évek gyakorlatától eltérően az utcáról csak úgy nem lehetett beesni. Ráadásul a vírussal kapcsolatos korlátozások miatt jó néhány országból nem is érkezhettek látogatók az eseményre.

A szokásosnál jóval kisebb volt a pörgés idén.Forrás: Origo

Mindennek eredményeként amíg korábban az IFA egy hatalmas területen megtartott, több százezer embert vonzó, több ezer kiállítót felvonultató gigantikus kiállítás volt, addig idén teljesen más lett a helyzet.

Ugyan kisebb helyen, kevesebb látogatóval és kiállítóval, de legalább megrendezték.

Például ugyanúgy voltak előadások, mint korábban. Többek között nagy szabású prezentációt tartott az LG, a Bosch-Siemens, a Miele, a Huawei vagy a Honor, amiket virtuálisan a világ minden pontjáról követni lehetett a professzionális online közvetítésnek hála. Itt bejelentettek új termékeket, funkciókat, illetve ismertették a közeljövőre vonatkozó stratégiákat is.

Emellett színpadra léptek a gazdasági elemzőcégek képviselői is, és több konferencia beszélgetésre is sor került. Még ennél is fontosabb, hogy élőben ki lehetett próbálni az egyes termékeket, technológiákat, illetve személyesen lehetett találkozni a gyártók, illetve kereskedelmi partnerek képviselőivel. Csak hát mindenből jóval kevesebb volt a megszokottnál, emiatt az egész expó sokkal koncentráltabbá vált.

Van így értelme?

A 2020-as speciális IFA-ra kilátogató vendégek általános véleménye az volt, hogy még ilyen formában is egyértelműen volt értelmes megrendezni az eseményt. A személyes interakciókat, és első kézből származó élményeket nem pótolhatja ugyanis semmi. Az ember végignyálazhat ezer oldalnyi szöveget végignézhet több órányi videót egy technológiáról vagy termékről, de ennél sokkal többet ér, ha eltölthet ennek társaságában húsz percet és/vagy alkalma nyílik beszélgetni a gyártók, fejlesztők képviselőivel.

A kiállítók ezúttal is elhozták portékáikat.Forrás: Origo

Pláne akkor ez a helyzet, ha kis startupokról, feltörekvő cégekről van szó, amelyeknek nagyon esélyük sincs arra, hogy felhívják magukra, világmegváltónak szánt megoldásaikra ilyen kevés idő alatt a potenciális befektetők, kereskedők és a média figyelmét. Ha a viszonteladók szemszögéből nézzük a dolgot, akkor is csak ugyanezt tudjuk elmondani. Egy ilyen kiállításon olyan hatékonyan nézhetik meg, hasonlíthatják össze a gyártók termékeit, ajánlatait, amire a hétköznapokban egyszerűen nincs lehetőség.

Jövőre ugyanitt

Egyszerűen nincs olyan szereplője a láncnak, akinek ne lenne hasznos egy ilyen rendezvény, ezt az idei év fényesen bebizonyította, még úgy is, hogy minden korábbinál kisebb szabású volt az esemény. És ezt nem csak mi látjuk így, hiszen az IFA szervezőbizottsága már bejelentette, hogy elkezdtek dolgozni a jövő évi, hagyományos módon, rengeteg látogatóval és kiállítóval megrendezésre kerülő expón. És, hogy erre a partnerek részéről is van igény, azt jól bizonyítja, hogy már most, egy évvel korábban értékesíteni tudták a kiállítási tér 60 százalékát.

Mindenesetre az is biztos, hogy ha jövőre is járványhelyzet lesz, akkor is megrendezik valamilyen formában ezt a kiállítást.

És az IFA példáját látva valószínűleg a többiek is úgy döntenek majd, hogy speciális körülmények között, de valamilyen úton-módon muszáj megtartaniuk a saját eseményüket.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!