Nem ájult el mindenki az Xbox Series S-től

microsoft xbox series s videojáték játékkonzol
Xbox Series S
Vágólapra másolva!
Ferde szemmel néznek a memóriájára az id Software programozói.
Vágólapra másolva!

Az átlagos gamerek számára rendkívül ütős ajánlatnak tűnik a héten bejelentett Xbox Series S konzol, hiszen racionálisnak tűnő megkötések mellett teheti lehetővé a következő generációs játékokkal való szórakozást. A bivalyerős Series X-hez képest a fő megkötései, hogy nincs benne optikai meghajtó, terabájtos helyett csak 512 GB-os az SSD-je, háromszor kisebb számítási teljesítményű a videovezérlője, továbbá 16 helyett 10 GB memóriával rendelkezik.

Xbox Series S Forrás: Microsoft

A jelek szerint a játékfejlesztőknek leginkább az Xbox Series S memóriája okozhat problémát, de nem feltétlenül a mennyiségével lehet baj, hanem a sávszélességével. A GDDR6 chipeket használó Xbox Series gépek érdekessége, hogy a memóriájuk lassú és gyors részre van osztva, ráadásul a Series S esetében nemcsak kevesebb van mindkettőből, de mint kiderült, drámaian csökkent részek adatátviteli sávszélessége is.

Az Xbox Series gépek memóriakonfigurációja:

  • Series X: összesen 16 GB – 10 GB (560 GB/s) + 6 GB (336 GB/s)
  • Series S: összesen 10 GB – 8 GB (224 GB/s) + 2 GB (56 GB/s)

A manapság leginkább a Doomról és a Quake-ről ismert id Software házon belül fejlesztett játékmotorjának két programozója a közösségi médiában nem volt elragadtatva a memória sávszélességének drámai visszavágásától.

Axel Gneiting vezető motorprogramozó szerint a Series S sávszélessége erősen limitálhatja, hogy általánosságban véve milyen részletességű textúrákat és modelleket lesz érdemes készíteni a következő generációs, multiplatform játékokhoz. A szűk keresztmetszet meghatározhatja, hogy a fejlesztők milyen elképzelések és irányvonalak mentén próbálhatják majd kihozni a maximumot a játékok grafikájából, de ezek nem feltétlenül lesznek ideálisak a rendelkezésre álló lóerők felhasználására.

Vele egyetértésben Billy Khan felelős motorprogramozó szerint szintén gond van, hiszen a konzolon hiába fognak 4K helyett Full HD vagy 2K renderelési felbontást használni, ez csak részben lesz képes ellensúlyozni a memória mennyisége és sebessége miatti hiányosságokat.

Természetesen elképzelhető, hogy az Xbox Series S hardveres és a szoftveres architektúrájával való mélyebb megismerkedést követően megenyhülnek a fejlesztők, de nagy tudású és tapasztalatú szakemberek lévén valószínűleg tudják, hogy miről beszélnek.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!