A kereső képes lesz kizárni minden olyan játékot a találatokból, amelyekben reklám vagy in-app vásárlás van.

Miközben a cégek és fejlesztők egyre többet keresnek a mobilos játékokból (és a játékokból általánosságban), addig elmondható, hogy manapság már messze nem olyan játszani, mint régen. Mostanában a játék sokszor az állandó reklámokról és az in-app vásárlásokról szól, ezek hiányában nem lehet haladni vagy használni az adott címet. Mindez viszont eléggé idegesítő lehet, ahogyan az is, hogy találjunk olyan játékot, amiben nincs sem reklám, sem in-app vásárlás.

Forrás: google

Hiába olyan jövedelmezőek a fejlesztőknek a folyamatos mikrotranzakciók és reklámok, a felhasználók számára az élvezeti értéket rombolják, és a pénztárca is megsínyli a sok játékot. A Google fejlesztői ezért igyekeztek azoknak segíteni, akiket ez idegesít.

A Google Play Játékok innentől kezdve segít elkerülni a fent említett játékokat, ugyanis a keresője kapott két új szűrőt. Ezek segítségével a találati listából kizárható minden, amiben reklám vagy in-app vásárlás van.