Ezúttal az Egyesült Királyságban keveredett botrányba a vállalat.

Az EA által jegyzett sportjátékok valódi fejőstehenek, a FIFA-hoz és a társaihoz hasonló címeket ráadásul már nemcsak hogy minden egyes évben sikerül eladnia a cégnek, de mikrotranzakciókon keresztül további óriási összegeket is kiszed velük a vevők pénztárcáiból. A kiadónak tavaly 2,84 milliárd dollár, nagyjából 887,5 milliárd forint bevétele származott a játékaiban elhelyezett mikrotranzakciókból.

FIFA 20Forrás: EA

Ennek fényében érthető, hogy az EA minden lehetőséget megragad ezek reklámozására, azonban a legújabb kísérlete óriási felháborodást keltett: a FIFA Ultimate Team mikrotranzakcióinak vásárlására buzdító reklámot helyezett el a Smyths Toys' reklámújságjának legfrissebb számában.

A vállalat az Egyesült Királyság egyik legnagyobb játékkereskedése, az EA kisgyerekeknek reklámozta az hirdetőújságban a zsákbamacska loot boxok vásárlását.

A loot boxok megvételekor véletlenszerűen dől el, hogy a vevők mit kapnak a pénzükért cserébe, azaz még csak garancia sincs rá, hogy mondjuk így sikerül leigazolniuk az álomcsapatukba egy áhított játékost. Időközben kiderült, hogy gyakorlatilag ugyanez a reklám már tavaly is megjelent a hirdetőújságban, csak akkor nem kapott médiafigyelmet az eset.

Természetesen a kisgyerekeknek jó eséllyel nincs bankkártyájuk és önálló bevételük, így hacsak nem költenek engedély nélkül pénzt a szüleik bankkártyájával, akkor a szülők döntenek a mikrotranzakciókról. Ettől függetlenül az EA illetékesei valószínűleg jól tudják, hogy éppen elég szülő hajlik a pénzköltésre, csak hogy lecsendesítse a hisztiző gyermekét, így láthatóan nem rest felhívni a fiatalok figyelmét a mikrotranzakciók létezésére.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!