Cserébe enyhén csökkent a videokártya csúcstempója.

Óriási hullámokat vetett az elmúlt napokban az alig kapható GeForce RTX 3080 videokártyák összeomlási problémája: a terméket megvásárolt szerencsések egy része arra panaszkodott, hogy játékok futtatásakor elhasalnak a grafikus vezérlőik, ilyenkor visszakerülnek a Windows asztalára. Először a többség driveres gondra gyanakodott, ám röviddel később bizonyítást nyert, hogy hardveres hiba állhat a háttérben, egyes modellek áramellátásért felelős áramkörei abszolút csúcstempó esetén nem képesek kiszolgálni a videokártyákat.

Asus ROG STRIX RTX3080 10G GAMINGForrás: Asus

Az NVIDIA most próbálja menteni a jókora részt miatta bajba kerül gyártópartnereit, a tegnap kiadott 456.55-ös verziószámú grafikus meghajtóval nagyon enyhén visszavette a GeForce RTX 3080 Boost-órajelét. Emiatt elvileg mérési hibahatáron belüli mértékben csökken a termék csúcsteljesítménye, cserébe viszont az abszolút csúcsfogyasztása is alacsonyabb lesz.

A remények szerint az új beállításokkal mindegyik kártya esetében sikerül a kondenzátorok tűréshatárán belül tartani a fogyasztást.

Az amerikai PC World egyik írójának pont volt a keze ügyében egy megbízhatóan összeomlásokat produkáló GeForce RTX 3080, az esetében a legújabb driver telepítésével látszólag teljesen megoldódott a probléma. Ugyanerről számoltak be a Redditen panaszkodott vevők is.

Úgy tűnik, hogy a mostani frissítéssel az NVIDIA-nak sikerült megmentenie szörnyű helyzetbe hozott gyártópartnerei szűrét, hacsak egyesek nem próbálnak majd csoportos pert indítani ellenük például megtévesztő reklámozás miatt. Viszont ha tényleg sikerül konzisztensen mérési hibahatáron belül tartani a teljesítménycsökkenést, akkor a felpereseknek nehéz lehet bizonyítaniuk a bíróságon, hogy gyakorlati jelentőséggel bíró érdeksérelmet szenvedtek.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!