Az ügyfélszolgálatok hívásakor frusztráló tud lenni a telefonban jobb esetben csak nagyon rövid ideig csicsergő várakoztatózene, bár persze maga a dallam is drámaian befolyásolja a bosszantás mértékét. A zene nem szórakoztatási célú, pusztán jelzi a hívó fél számára, hogy sorban áll egy telefonos operátorra várva. Ha nem lenne zene, akkor különösen a hosszabb várakozások során az járhatna a hívók fejében, hogy talán valamiféle technikai probléma történt, és teljesen feleslegesen várnak az operátor kapcsolására.
Az új Pixel mobilok bejelentése mellett a Google most ezzel a problémával is kezdene valamit: az Asszisztens szolgáltatása elsőként az Egyesült Államokban képes lesz elnémítani a várakoztatózenéket, majd jelezni a mobilozónak, mikor valaki végre beleszólt a hívásba. Ilyenkor persze beletelhet pár másodpercbe, mire a hívó újból a kezébe tudja venni a közben letett mobilját, így az Asszisztens szól az ügyfélszolgálatosnak is, hogy várjon egy kicsit.
Az nem világos, hogy nekiáll-e várakoztatózenét csicseregni neki.
A funkció elméletileg minden ügyfélszolgálat esetében működni fog, az Asszisztens magától detektálja majd a zenéket. Állítólag képes felismerni az egyes ügyfélszolgálatok által a várakoztatás közben periodikusan lejátszott üzeneteket is, így a „köszönjük a türelmét" jellegű, közbeszúrt beszédhangok nem fogják összezavarni.
Viszont rossz hír, hogy a Hold for Me funkció a belátható jövőben nemcsak hogy kizárólag az USA-ban fog debütálni, de ott is csak Google Pixel mobilokon lesz elérhető. Jó kérdés, hogy mikor válhat széles körben elérhetővé.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!