Már 320 millióan használják a Spotifyt

spotify
Spotify
Vágólapra másolva!
Ennek ellenére nagy veszteséget hozott össze a múlt negyedévben a szolgáltatás.
Vágólapra másolva!

Vegyes sikerességűnek titulálható időszakot zárt a világ legnépszerűbb zenestreamelő szolgáltatása. A Spotify az idei harmadik negyedévben már 320 millió havi szinten aktív felhasználót, és ami üzletileg ennél fontosabb, 144 millió fizetős ügyfelet tudott felmutatni. Éves összehasonlításban ez 29 százalékos és 27 százalékos növekedést jelent.

Spotify Forrás: John Tekeridis / Pexels

Az óriási gyarapodását elsősorban a tizenhárom újabb piacra való belépése okozta, a Spotify szerint az oroszországi elérhetővé válása minden idők legerősebb piaci rajtja volt. Az óriási mennyiségű új felhasználó ellenére viszont a negyedéves bevétele csak 14 százalékkal emelkedett 1,98 milliárd euróra az egy évvel ezelőttihez képest, ráadásul sikerült összehoznia 101 millió euró veszteséget, míg tavaly ilyenkor 241 millió eurós profittal tudott villogni.

A veszteség magyarázata részben az, hogy a Spotify folyamatosan különleges ajánlatokkal próbálja becsalni az újabb fizetős ügyfeleket, emiatt az elmúlt negyedévben tíz százalékkal 4,19 euróra csökkent a felhasználónkénti bevételének mennyisége.

Végül a podcastos kezdeményezéséről is beszélt a cég, az idei másik negyedévhez képest plusz 400 ezerrel 1,9 millióra nőtt az elérhető epizódok száma. Ami ennél is érdekesebb, hogy a harmadik negyedévben a havi szinten aktív felhasználók 22 százaléka hallgatott bele legalább egyszer podcastba, ami kifejezetten jó teljesítménynek tűnik. Az angol nyelvű piacokon a The Joe Rogan Experience a legnépszerűbb show, ez az év vége táján Spotify-exkluzívvá válik majd.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!