Lehetővé teszi a kisebb márkák számára a nagyokkal való rivalizálást.

Referencia laptopot tervezett a kisebb számítógépgyártók számára az Intel, így az érintettek képesek lehetnek riválisokat állítani a nagynevű gyártók egyes modelljeinek. Klasszikus white label koncepcióról van szó: az Intel egy az egyben megtervezte a NUC M15 laptopot, intézi a gyártását is, az érdeklődő cégek szimplán eladhatják azt a saját márkanevük alatt. Ez már a második ilyen eset, tavaly egy gamer laptopot tervezett ugyanígy a cég, azt a Schenker, az Eluktronics és a Maingear dobták piacra.

Intel NUC M15Forrás: Intel

Az Intel szerint a 15 hüvelykes, Full HD felbontású, opcionálisan érintős kijelzőpanellel szerelt noteszgép különféle konfigurációi várhatóan 1000-1500 dollár közti ajánlott fogyasztói árat kapnak majd, azaz a felsőbb szegmensbe szánt megoldásról van szó, elsősorban az üzleti ügyfeleket veszi célba.

A partnerektől érkező laptopokba Xe grafikus vezérlőjű Core i5-1135G7 vagy i7-1165G7 processzorok kerülhetnek, a memóriájuk 8 vagy 16 gigabájt lehet, a potenciális háttértáraikról nem érkezett információ. Az 1,65 kilós és 14,9 mm vastag termékek támogatják a Windows Hello infravörös arcfelismerést, a 73 wattórás akkujuk pedig akár 16 órányi üzemidőt is lehetővé tehet.

Egyelőre nem világos, hogy a partnerek mikor tudják majd piacra dobni az Intel white label laptopját.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!