Alapvetően befolyásolták a PlayStation 5 felületének a tervezését.

A hosszabb videójátékos múltra visszatekintők valószínűleg jól emlékeznek rá, hogy talán 10-15 évvel ezelőtt makacsul tartotta magát a hiedelem, hogy végük van az egyjátékos címeknek, a biztosabb jövedelmezőségük miatt a kiadók szinte kizárólag multiplayer játékokat készítenek majd. Ugyan a többjátékos címek és módok népszerűsége vitathatatlan, azonban ez pont annyira bizonyult igaznak, mint amikor a táblagépek gyártói óriási magabiztossággal „PC-gyilkosnak" titulálták a termékeiket.

The Last of Us Part IIForrás: Sony

A napokban a Vice birtokába jutott a Sony egy játékfejlesztőknek készített tavalyi prezentációja, amely szerint hiába vezetnek az eladási listákon a multis játékok, a belső metrikái alapján a playstationös gamerek valójában rendszeresen több időt töltenek egyjátékos, mint többjátékos módban.

Ez a statisztika jelentette a PlayStation 5-ben bevezetett aktivitások funkció sarokkövét, a segítségével a fejlesztők például lehetővé tehetik a játékosok számára az egyjátékos módban való küldetések, mellékküldetések, rövid idő alatt teljesíthető kihívások gyors elindítását a konzol menüjéből, plusz releváns információkat és tippeket is adhatnak a rendszeren keresztül.

A prezentáció alapján az aktivitások célja az általános kényelmen kívül az, hogy rábírja az épp erősen korlátozott mennyiségű idővel rendelkező, megakadt, vagy a játék hanyagolása miatt a fonalat már elveszített gamereket a játékokba való visszatérésre.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!