Láthatóan nem hiszi, hogy engedik majd követni magukat a mobilozók.

Sokként érte a nyáron az iOS 14 és iPad OS 14 bejelentése a Facebookot, hiszen az Apple egy új magánszféravédelmi opcióval a jövő év elejétől kezdve megnehezíti, egyes esetekben pedig teljesen lehetetlenné teszi a mobilozók appok és webhelyek közti követését a webszolgáltatások számára. A Facebookhoz hasonló, a netezők minden lépését naplózni és analizálni próbáló cégek a jövő év elejétől kezdve csak akkor tudják majd az eddigihez hasonlóan folytatni a megfigyelési tevékenységeiket az Apple-féle mobileszközökön, ha erre specifikusan engedélyt kapnak a felhasználóktól.

Mark Zuckerberg a Facebook F8 2019 fejlesztői konferenciánForrás: Facebook

A bejelentés óta a Facebook élesen támadja az Apple-t, láthatóan nincs bizalma abban, hogy a mobilozók önszántukból engedélyezik majd az utánuk való kémkedést az iPhone és iPad eszközeiken.

A kampánya részeként Zuckerberg vállalata neves újságokban jelentet meg a változtatást támadó hirdetéseket, melyek szerint az Apple kisvállalkozásokat tehet tönkre a lépéssel, hiszen azok sokkal kevesebb potenciális ügyfelet tudnak majd elérni a hirdetéseikkel.

A reklámjaiban magát a kisvállalatok őrangyalaként beállító Facebook konzisztensen elfelejti megemlíteni, hogy az Apple változtatása miatt akár 60%-kal is csökkenhet a reklámbevétele.

Az Apple vezérigazgatója egy tweetben közölte, hogy nem hatja meg a Facebook kapálózása: a mobilozók képesek lesznek engedélyezni a követést, csupán annyi változik, hogy egyáltalán döntést hozhatnak majd ebben a kérdésben. Az már nem Tim Cook baja, hogy a Facebooknak gondot jelenthet meggyőzni a követés engedélyezéséről a mobilozókat, a bizalmon alapuló kérésekkor nyilván sokat nyom a latban az engedélyért folyamodók hírneve.

Röviddel később az emberi jogok digitális térben történő védelmével foglalkozó Electronic Frontier Foundation is megszólalt az ügyben. A szervezet „nevetséges kísérletnek" titulálta a Facebook akcióját, véleménye szerint csak a versenyellenes viselkedéséről és a magánszféra védelmével kapcsolatos problémáiról próbálja elterelni a figyelmet, a kisvállalkozások boldogulása helyett csak a saját bevételei miatt aggódik.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!