Hamarosan az e-mail-címeiktől is elbúcsúzhatnak az előfizetők.

Tájékoztatásának megfelelően a UPC Magyarországot felvásárolt Vodafone január utolsó napján lekapcsolta a Wi-Free szolgáltatást. Ennek segítségével a UPC-s kábelnettel rendelkezett, továbbá a szolgáltatást a saját routerükben is engedélyezett ügyfelek képesek voltak felcsatlakozni más előfizetők wifijeire, lehetőségük nyílt az otthonuktól távol netezni a mobilnetes adatkeretük fogyasztása nélkül.

A kép csak illusztrációFotó: Koncz Márton - Origo

Ez még csak a kezdet, 2021. március 1-jén a UPC vezetékes netszolgáltatáshoz kapott e-mail-fiókok (@upcmail.hu, @chello.hu, @monornet.hu vagy @upctelekom.hu), továbbá az ezeken keresztül elérhető egyéb szolgáltatások is megszűnnek, mivel a Vodafone szerint lejár a UPC márkanév és a hozzá kapcsolódó márkák használati joga. A Wi-Free szolgáltatáshoz hasonlóan ennek sem lesz utódja.

Kérünk, hogy a számodra fontos, esetleg pótolhatatlan üzenetek megóvása érdekében a jelzett határidőig gondoskodj a tárolt tartalmak lementéséről. Amennyiben a szolgáltató által biztosított e-mail-címmel regisztráltál valamely internetes vagy bármely egyéb szolgáltatásra, akkor még a levelezőszolgáltatás lekapcsolása előtt gondoskodj a megadott e-mail-cím módosításáról

– olvasható a Vodafone felhívásában.

A Vodafone a hír megjelenése után elküldte nekünk a hivatalos álláspontját, ami a következő:

"A Vodafone Magyarország sajtóosztálya megerősítette, hogy a UPC-től átvett Webmail szolgáltatást kihasználatlanság miatt a szolgáltatómegszünteti 2021. március 1-jén. A UPC Magyarország felvásárlását követően a korábbi tulajdonos Liberty Global 2021 tavaszáig engedélyezi a UPC Magyarországhoz köthető márkák – így a upcmail.hu és chello.hu webmail szolgáltatások – használatát, ezért jogilag nincs lehetőség arra, hogy a fenti e-mail fiókok ezt követően is működhessenek.

Az érintett lakossági és üzleti ügyfeleket november közepétől folyamatosan tájékoztatja a vállalat, hogy a felhasználók zökkenőmentesen tudjanakátállni másik e-mail fiók használatára a szolgáltatás kivezetése előtt. A szolgáltató a lehetőségeihez mérten igyekszik minden segítséget biztosítani az érintett ügyfeleknek, ezért a szolgáltatás kivezetése előtt 4 hónappal elkezdte a folyamatos tájékoztatást a változásról, és egy külön erre a célra létrehozott oldalon nyújt hasznos tanácsokat és információt az ügyfeleknek."

 

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!