Szolgáltatást nem nyújt a Wink, de az előfizetési díjat vonja.

Újabb okosotthonos vezérlőrendszerbe beruházott ügyfelek jártak pórul az Egyesült Államokban, már egy hete teljesen áll a Wink összes online szolgáltatása. A többség által a Black Eyed Peas együttesből ismert will.i.am zenész i.am befektetőcégének leányaként üzemelő Wink már tavaly májusban botrányba került, a termékeihez addig ingyen járt online szolgáltatásokért hirtelen elkezdett 5 dollár havidíjat kérni, állítása szerint hogy ne menjen csődbe.

Wink okosotthonos vezérlőpanelForrás: Wink

Bő fél évvel később úgy tűnik, hogy ez nem volt elég a talpon maradáshoz: ugyan a beszámolók alapján a havidíjakat azóta is vonja az ügyfelektől, de 2021. január 25. óta teljesen állnak az online szolgáltatásai. Az okosotthonos hubjába helyileg bejelentkezett felhasználók még képesek valamelyest vezérelni a mobiljukról a kütyüiket, ám akik nem voltak belépve a leállás kezdetén, azok nem tudják semmilyen módon elérni és állítgatni a rendszerhez Z-Wave vagy Zigbee protokollok segítségével hozzáboronált eszközeiket.

A vállalat utoljára hétfőn adott életjelet magáról, az akkori tájékoztatása szerint még mindig dolgozik az előző szerdán állítólag már azonosított probléma megoldásán. Az incidens kezdete óta semmiféle megkeresésére sem reagál a sajtó vagy az ügyfelek részéről, ám az említett előfizetési díjat vonja az utóbbiaktól.

Van rá esély, hogy vége van a Winknek.

Az eset újabb emlékeztető az otthonukat felokosítani kívánók számára, hogy jobban teszik, ha internetes szolgáltatásoktól a lehető legkevésbé függő termékeket vásárolnak.

Frissítés: a hét második felében helyreállt a Wink szolgáltatása, de a vállalat nem adott érdemi tájékoztatást az ügy kapcsán, csupán elnézést kért miatta.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!