Az Anthemhez hasonlóan élő szolgáltatásként kívánta nyújtani az EA.

A két éve csúnyán megbukott Anthem magára hagyásával nem ért véget a BioWare-rel kapcsolatos információk áramlása, a Bloombergnél dolgozó Jason Schreier informátorai szerint nemrég újabb óriási fordulat következett be a Dragon Age akció-szerepjáték fejlesztése során.

Dragon Age: InquisitionForrás: Origo

A hírek szerint a Dragon Age 4 fejlesztése még 2015-ben kezdődött, a széria esetében megszokott módon egyjátékos cím lett volt, ám a BioWare egyes felsővezetői és az Electronic Arts 2017 őszén úgy döntöttek, hogy átformálják egy MMO-szerű, szolgáltatásként nyújtott játékká. Ez a rebootolás jelentős feszültséget keltett, az új irány támogatókra és ellenzőkre egyaránt lelt a BioWare-en belül, emiatt hagyta ott Mike Laidlaw kreatív igazgató a stúdiót.

Egyes fejlesztők ezután rá is ragasztották a játékra az „Anthem sárkányokkal" leírást, ami az említett játék sorsának fényében nem hangzik bizalomgerjesztően.

A fejlesztést hatodik évében járva Schreier szerint most újabb nagy reboot történt a projektnél: az Anthem bukása és a Jedi: Fallen Order sikere láttán az EA visszatette az új Dragon Age-et az eredeti sínre, kiszedette belőle az összes multiplayer komponenst, marad egyjátékos akció-RPG a termék.

Ezen a ponton erős a gyanú, hogy az eredetileg 2018-ban bejelentett, azonban a mai napig rejtélyes Dragon Age 4 jelenleg borzasztó állapotban van, remélhetően a mostani lépéssel sikerül újrafókuszálni a fejlesztését, és valamikor a következő években a rajongók által elvárt minőségben leszállítani.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!