Helyette a magánszférát tisztelőbb módon szabja majd testre a reklámokat.

Nagy bejelentéssel rukkolt elő a Google, tervei szerint a jövő év folyamán a tőle származó követősütik kivezetésével párhuzamosan befejezi az internetezők klasszikus, meglátogatott weblapok alapján történő profilozását. Ettől függetlenül továbbra is személyre szabott reklámokat kíván megjeleníteni az internetezők számára, ám ezt a privacy sandbox nevű rendszerén keresztül fogja végrehajtani.

A kép csak illusztrációForrás: AFP/NurPhoto/John Nacion

A megoldás lényege az, hogy a reklámok személyre szabására használt információk nem hagyják el az internetezők számítógépeit és mobileszközeit. Ennek köszönhetően a Google hirdetései továbbra is relevánsak maradhatnak, azonban nem kerülnek ki olyan adatok a netezők eszközeiről, amelyek átadásától egyre inkább ódzkodnak a felhasználók.

A privacy sandbox egy böngészőkbe beépített keretrendszer, amelyet bármely hirdetőcég használhat majd, így mások is követhetik a Google példáját a magánszférát meglehetősen tisztelő, ám mégis célzott hirdetések megjelenítésében.

Egyelőre nem világos, hogy a Chrome mellett melyik másik böngészők támogatják majd a megoldást, továbbá garantáltan lesznek viták az iparági szereplők között arról, hogy a Google találmánya ténylegesen milyen mértékben javítja a netezők magánszférájának védelmét. Nem érdemes elfelejteni, hogy a Google javarészt internetes hirdetések megjelenítéséből él, a privacy sandbox kifejlesztésére a reklámblokkolók és követésblokkolók használatának rohamos terjedése miatt szánta rá magát.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!