Három hónapig volt káosz a kicsinyes bosszúja miatt.

Nemcsak a tipikus kiberbűnözők, de a menesztésük miatt bosszúszomjas dolgozók is veszélyt jelenthetnek a vállalkozások informatikai biztonságára. A Bleeping Computer bírósági közleményre hivatkozó beszámolója szerint a jelenleg 32 éves, indiai Deepanshu Khert 2018-ban egy kaliforniai konzultációs vállalat foglalkoztatta, a feladata az volt, hogy segítse egy partnercég átállítását a Microsoft Office 365 felhős irodai programcsomagra.

A kép csak illusztrációForrás: ThisIsEngineering / Pexels

Az ügyfél ismeretlen oknál fogva nem volt megelégedve Kher munkájával, mire a kérdéses év januárjában visszahívta a munkáltatója, majd májusban menesztette. Erre a rendszergazda kénytelen volt hazaköltözni Indiába, ám bosszúként 2018 augusztusában törölte a menesztéséért felelősnek tartott ügyfél 1200 darab Microsoft-fiókját.

Emiatt a dolgozók nem fértek hozzá a levelezésükhöz, a névjegyzékeikhez, a naptáraikhoz, a dokumentumaikhoz, a munkaszervezésre használt Teams-hez, a hang- és videocsevegőkhöz. Az áldozatul esett cég működése két napra teljesen megbénult, és három hónapba tellett, mire minden visszatért a megszokott kerékvágásba.

Kher ezután élte az életét, mígnem 2020 januárjában vissza nem repült az Egyesült Államokba, hogy meglátogassa az országban munkát kapott bátyját. A repülőtéren azonnal letartóztatták, most pedig a bíró ítéletet hozott az ügyében: két év börtönbüntetésre és három év felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte, emellett pedig ki kellene valahogy fizetnie 567 084 dollár kártérítést az áldozatnak.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!