Tételesen kiderült, hogy az első időszakban mennyit fizetett azokért a cég.

Folyamatosan szolgáltatja az érdekes kulisszatitkokat az Epic és az Apple jogi háborúja. Most épp az előbbi kénytelen volt nyilvánosságra hozni, hogy az Epic Games Store számítógépes játékboltjának elindulását követő kilenc hónapban mennyit fizetett a promóciós célból osztogatott ingyenjátékokért annak érdekében, hogy felhasználókat toborozzon a piacvezető Steam elleni harc jegyében.

Batman: Arkham KnightForrás: Rocksteady / WB Games

A vállalat összesen 11,658 millió dollárt fizetett ki az ingyen elosztogatott játékok kiadóinak vagy fejlesztőinek, jelenlegi árfolyamon olyan 3,5 milliárd forintról beszélünk. A Metro 2033 Reduxért egy másik megállapodás miatt nem kellett külön fizetnie a cégnek, de ettől eltekintve 45 ezer és 1,5 millió dollár (13,5 – 450 millió forint) közti összegek ütötték a játékok jogtulajainak markát.

Az Epic szerint ezért cserébe 4,924 millió felhasználót sikerült bevonzania a számítógépes játékboltjába, így nagy átlagban a vállalatnak fejenként 2,37 dollárjába (710 forintjába) került az új felhasználók szerzése a promóción keresztül.

Játékonként elég nagy a szórás a felhasználószerzés költségében, a World of Goo osztogatásakor csak 32 centre jött ki a fejpénz, míg az Inside és Celeste esetében kirívóan magas, 11-12 dollár volt a felhasználónkénti költség.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!