Bevallása szerint soha egy fityinget sem profitált a hardvereladásokon a Microsoft.

Újabb a játékipar belső működésével kapcsolatos színvallásra került sor az Epic és az Apple közti per tanúmeghallgatásán. Az Epic egyik ügyvédjének kérdésére Lori Wright Xbox-alelnök megerősítette, hogy a Microsoft soha egy fityinget sem keresett az Xbox játékkonzolok eladásán, magát a hardvert a kezdetektől fogva veszteséggel árulja.

A kép csak illusztrációForrás: Anthony / Pexels

A játékipar iránt érdeklődők számára ez valószínűleg nem újdonság, a Sony és a Microsoft köztudottan profit nélkül árulják a gépeiket, helyette a hozzájuk elérhető játékokon és szolgáltatásokon keresztül szerzik a nyereségüket, bár ezzel dicsekedni nem szoktak a vállalatok. A Nintendo viszont más utat jár, a Switch konzolját mindig is nyereséggel árulta, még ha nem is a hardvereladáson keresi halálra magát.

Daniel Ahmad piacelemző az ügy kapcsán rámutatott, hogy a játékkonzolok veszteséggel való árulása a kezdetektől fogva megszokott üzleti taktika volt a piacon, bár főként a 90-es években és a 2000-es évek első felében voltak különösen agresszívak a gyártók, például a Sony a kezdeti 299 dollárról idővel képes volt 99 dollárig levinni a PlayStation 2 ajánlott fogyasztói árát.

A játékkonzolok hardverének nyereségességével kapcsolatos kérdés úgy került elő a bíróságon, hogy az Epic demonstrálni kívánta a konzoljátékok és a mobiljátékok piaca közti egyik kritikus üzleti különbséget. Az ügyvédek szerint a Sony és a Microsoft képesek megvédeni a játékeladások és mikrotranzakciók után elkért 30% jutalékukat azzal, hogy veszteséggel árulják a hardvereiket, míg az Apple esetében szó sincs erről, ugyanekkora elkért jutalék ellenére óriási profittal értékesíti a mobileszközeit. Ezt pedig azzal védi, hogy iparági szabványnak mondható a jutalékának mértéke.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!