Egy 100 millió dolláros alapot hoz létre a YouTube, amelyből a Shorts funkcióra koncentráló tartalomgyártóknak adna pénzt.

A YouTube a héten jelentette be azt az újabb, 100 millió dolláros alapot, amelyből azokat a tartalomgyártókat fizetné, akik felkapott videókat készítenek a rövid klipekre koncentráló Shorts részlegre. A Shorts funkció egyike azon megoldásoknak, amelyekkel még több influenszert kötne a platformjához a YouTube.

YouTube ShortsForrás: youtube

Az alapot a következő hónapokban indítják el, és idén, valamint 2022-ben fizetik ki a pénzt a tartalomgyártóknak. A platformok egyre nagyobb harcot vívnak egymással azért, hogy bevonzzák a fiatal tartalomgyártókat, akik nagy követőtáborokat próbálnak építeni általában vicces jelenetekkel vagy táncolással. A TikTok sikerét az Instagram Reels, a Snapchat Spotlight és a YouTube Shorts is igyekszik másolni.

A YouTube azt tervezi, hogy a Shorts platformra dolgozók ezreit fizeti majd minden hónapban, feltéve, hogy elég sokan nézik a műveiket. Hamarosan pedig a reklámokat is elkezdik tesztelni a Shorts részlegen.

Mivel a rövidke videóklipekre építő piac egyre zsúfoltabb, a platformok egyre nagyobb pénzalapokkal igyekeznek elcsábítani az influenszereket és követőiket. A TikTok csak Amerikában 1 milliárd dolláros alappal gazdálkodik ilyen célra, mindössze 3 éves időtartam alatt. A Snap pedig napi 1 millió dollárt oszt szét a felhasználói között a top tartalmakért.