Nem csak számítógépeken lesz elérhető a FidelityFX Super Resolution.

Néhány nappal ezelőtt az AMD bejelentette a játékok teljesítményét drámaian felgyorsítani képes NVIDIA DLSS alternatíváját, a FidelityFX Super Resolution (FSR) június második felében válik majd elérhetővé számítógépeken. Sajnos a játékoknak specifikusan támogatniuk kell, így csak a kompatibilis címekben lesz képes kifejteni a jótékony hatását, már ha aktiválják a játékosok.

Óriásit gyorsít a játékokon az AMD FidelityFX Super Resolution (FSR)Forrás: AMD

Az FSR lényege, hogy a játékok a beállítottnál alacsonyabb felbontáson renderelhetik a grafikájukat, ezzel drámaian javítva a képkockasebességet. Ettől független az AMD felskálázási algoritmusainak köszönhetően nem fog olyan látványosan csökkenni a képminőségük, mintha a játékosok a klasszikus módon csökkentenék a renderelési felbontást, akár a klasszikus a felbontásállító, akár az újabb játékokban megszokott felbontásskálázási opció használatával.

Az eredeti bejelentést követően a Microsoft mostanra megerősítette, hogy az AMD FidelityFX Super Resolution az Xbox Series gépeken is elérhető lesz, ami óriási hír a konzolos játékosok számára. Az esetükben nagy előny, hogy játék közben jóval távolabbról nézik a tévé képét, mint a számítógépes játékosok a monitoraikat, így kevésbé érzékelik a képminőség romlását, ami miatt a fejlesztők agresszívebbek lehetnek az FSR beállításakor.

A Sony egyelőre nem kommentálta az FSR-t, így nem világos, hogy a PlayStation 5-re megérkezik-e.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!