Csatlakozott a YouTube abszolút elitjéhez a Rick Astley csatornáján lévő videóklip.

Újabb mérföldkövet ért el az internetes kultúra egyik alapkövét jelentő rickrolling mém, Rick Astley saját YouTube-csatornáján meghaladta az egymilliárdot a Never Gonna Give You Up klipjének megtekintési száma. Az énekes 1987-es dala a maga idejében óriási sikernek bizonyult, huszonnégy országban került fel a toplisták élére, a brit toplistát pedig öt héten át vezette.

Rick Astley a Never Gonna Give You Up klipjébenForrás: YouTube/Rick Astley

Rick Astley a nyolcvanas évek végére befejezte a dance-pop műfajban való alkotást, 1990-1993 között áttért a soulra, majd 1994-ben visszavonult a zeneiparból. Az idő múlásával el is felejtődött, mígnem 2007-ben a hírhedt 4chan fórum tagjai feltalálták a rickrolling jelenséget, a csíny során a különféle tartalmúnak mondott videók linkjeire kattintva a Never Gonna Give You Up videóklipje töltődött be.

A kétezres évek elején a zeneiparba visszatalált Astley eredetileg nem volt lenyűgözve az internetes mémmé válásától, azonban a lánya meggyőzte arról, hogy még jót is tesz az ismertségének, így végül a helyzettel megbékélve előnyt kovácsolt a váratlanul visszatért ismertségéből.

Ugyan a rickrolling már évekkel ezelőtt erősen visszaszorult a túlhasználtsága miatt, azonban a Never Gonna Give You Up videóklip Rick Astley saját csatornájára feltöltött kópiája az abszolút elit klubba lépve a napokban elérte az egymilliárdos megtekintést.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!