Az NVIDIA DLSS-hez hasonlóan működik, de hardverfüggetlen az XeSS.

Megkezdte a jövő év elején piacra kerülő videókártyáinak bevezetését az Intel, az Arc márkanevük leleplezése mellett kiderült, hogy fejlesztett melléjük egy NVIDIA DLSS és AMD FSR technológiákkal rivális játékgyorsítási eljárást is. Mindháromnak az a lényege, hogy a képminőség feltűnő csökkenése nélkül próbálják alacsonyabb felbontásban renderelni a játékokat, hogy javítsanak a teljesítményükön.

Az Intel Architecture Day keretében a vállalat részletesebben is bemutatta az XeSS (Xe Super Sampling) működését, sokak meglepetésére pedig kiderült, hogy nem egy szimpla képfelskálázó algoritmusról van szó, hanem korábbi képkockákat és gépi tanulást használ az aktuális képkocka előállításához.

Működését, teljesítményét, képminőségét tekintve az XeSS rendkívül hasonló az NVIDIA DLSS-hez, azonban a gyengébb képminőséget adó AMD FSR módjára hardverfüggetlen, az Arc mellett a GeForce és Radeon kártyákkal rendelkezők is bekapcsolhatják majd a támogatott játékokban. Az Intel saját videóvezérlőin némi extra hardveres gyorsításnak köszönhetően egy picit hatékonyabban működik majd, de a cég saját bevallása szerint sem lesz orbitális az Arc termékek előnye az XeSS futtatásakor.

Az Intel egyetlen és ütős csomagban próbálja kombinálni a DLSS és az FSR előnyeit, ezzel mind a kettőt kiütve a nyeregből.

Elméleti síkon az XeSS futtatható lehet az új generációs játékkonzolokon is, azonban az Intel egyáltalán nem beszélt arról, hogy megpróbálja-e eljuttatni azokra a technológiát. A játékfejlesztők számára ez óriási előny volna, hiszen így konzolokon és PC-n is teljesen ugyanazt a gyorsítóeljárást használhatnák.

Az Intel Arc videokártyákon egy kicsit hatékonyabb lesz az XeSS, de más gyártók termékein is remekül futhatForrás: Intel

Az XeSS szoftverfejlesztői készletének előzetes verziója még augusztusban elérhetővé válhat a játékfejlesztők számára.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!