Ennyibe került a Rise of the Tomb Raider az Xboxnak

rise of the tomb raider kep 3
Vágólapra másolva!
Az első két hónapban csak a Microsoft konzoljain volt elérhető a kalandjáték.
Vágólapra másolva!

Korrekt kritikai és üzleti fogadtatásra talált a 2013-ban rebootolt Tomb Raider, így rajongók millióit érte sokként, hogy 2015 végén a Squre Enix kiadó és a Microsoft üzletének köszönhetően a Rise of the Tomb Raider című folytatása időzített exkluzívként vált elérhetővé.

Rise of the Tomb Raider Forrás: Square Enix

A multiplatform széria esetében erre nem számítottak a rajongók, a megjelenését követő két hónapban csak Xbox 360 és Xbox One gépeken volt játszható, 2016 januárjában elérhetővé válhatott PC-re is, míg a PlayStation 4-gyel rendelkezőknek egészen 2016 októberéig kellett várniuk Lara Croft legújabb kalandjára. Ennek megfelelően óriási botrány kerekedett az exkluzivitási üzletből, különösen a Sony konzoljával rendelkezők keltek ki magukból, hiszen majdnem egy évet kellett pluszban várniuk a játékra.

Ilyenkor persze mindig felmerül a kérdés, hogy vajon mennyi pénzt érhet a borítékolhatóan gigantikus népharag tolerálása a kiadók számára, ám a legritkább esetben szokott fény derülni az összegekre. Most kivétel történt, a Square Enix annak idején stratégiai tervezéssel és vállalati üzletfejlesztéssel foglalkozott igazgatója a LinkedIn-profiljában eldicsekedett a kérdéses üzlet tető alá hozásával.

A Microsoftnak összesen 100 millió dollárjába került, hogy a Rise of the Tomb Raider közel egy évig ne legyen elérhető PS4-re.

Nem tudni, hogy a Microsoftnak mennyire érte meg az üzlet, a teljesen exkluzív két hónapban egymillió digitális példány fogyott Xboxon a játékból. Ez nem tűnik túlságosan rossz teljesítménynek, ám a termék számítógépes változatából már az első hónapban elment hárommillió digitális kópia.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!