Egyelőre 41 százalék szeretne frissíteni a Microsoft új rendszerére.

A júniusi bejelentése óta folyamatosan foglalkozik az október 5-én megjelenő Windows 11-gyel a sajtó, ennek ellenére a Savings.com kuponos portál 1042 fős mintán elvégzett kutatása szerint szeptember 17-ig a felnőtt amerikai számítógépezők 62%-a még nem is hallott róla. Ez azért is érdekes, mert az Egyesült Államokban a Microsoft hetek óta tévéreklámokban is próbálja felhívni rá a figyelmet .

Windows 11Forrás: Microsoft

Ennek megfelelően a válaszadók jókora része nem lelkesedik a Windows 11-re való átállás iránt: 41% kíván frissíteni rá, 14% nem szeretne frissíteni rá, a legnagyobb tábort jelentő 45% pedig nem tudja, hogy kell-e neki. A válaszadók kétharmadának fogalma sincs, hogy a meglévő számítógépe egyáltalán kompatibilis-e a Windows 11-gyel.

Mindezek tükrében a legizgalmasabbnak tartott újdonságát firtató kérdésre is rendkívül határozatlan eredmény született:

  • 38% – nem tudja;
  • 14% – az androidos appok futtatásának lehetősége;
  • 13% – új kinézet;
  • 13% – játékgyorsítási képességek;
  • 11% – további biztonsági funkciók;
  • 4% – hangdiktálás automatikus központozással;
  • 3% – widgetek;
  • 2% – megújult Microsoft Áruház;
  • 2% – valami más.

Az androidos appok futtatásának lehetősége hiába végzett az élen, a Windows 11 október elején érkező első főverziójában még nem lesz elérhető, jó eséllyel csak a jövő őszi frissítésében debütálhat.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!