A Windows 11 nyilvános tesztelésének megkezdését követően a Microsoft büszkén jelentette, hogy a Windows Insider program létrehozása óta semelyik benne kiadott operációs rendszer iránt sem volt még ekkora érdeklődés.
Ezt alátámasztani látszik az AdDuplex reklámcég legújabb jelentése is, a Windows 10 és immáron a Windows 11 különböző változatainak piaci részesedését egyben firtató szeptemberi jelentése alapján az adatokat szolgáltatott 60 ezer számítógép 1,3 százaléka már Windows 11-et futtatott, ami meghökkentően magas arány egy kiadásra váró operációs rendszertől. Kontextusként a Windows 10 idén őszi főverzióját tesztelők aránya 0,3% volt szeptemberben.
A szondázott gépbázis legnagyobb része (38,1%) a Windows 10 idén tavasszal kiadott legújabb főverzióját (21H1) futtatta, összességében pedig a felhasználók 90 százaléka tavaly vagy idén kiadott, esetleg idén kiadandó Windowst használ. Ennek megfelelően a Windows 10 érdemi töredezettsége kicsinek mondható, a használatban lévő számítógépek oroszlánrészére a Microsoftnak sikerül folyamatosan eljuttatnia az újabb és újabb főverziókat.
A Windows 11 persze megtöri majd a trendet, hiszen a rendszerkövetelményei miatt a jelenleg Windows 10-et futtató számítógépek százmillióira nem lesz hivatalosan telepíthető.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!