Négynapos munkahétre vált az Eidos-Montréal

Rise of the Tomb Raider
Vágólapra másolva!
Egészséges és fenntartható munkakörnyezetet kíván létrehozni a radikális lépéssel.
Vágólapra másolva!

Sosem volt titok a videójáték-iparban uralkodó túlórakultúra, a játékaik megjelenése előtti hónapokban a fejlesztők heti 6-7 napos és 12+ órás hajrákban próbálják elfogadható állapotba hozni a termékeiket. Ennél sajnos sokkal rosszabb helyzetek is vannak, egyes különösen nagy bajban lévő projekteknél sokkal korábban megkezdődhet az eszement kapkodás.

Rise of the Tomb Raider Forrás: Square Enix

Természetesen ez emberileg nem tolerálható sokáig, rengeteg fejlesztő hagyja el az elfogadhatatlan hajrázások miatt a pályát, plusz az óriási munkaterhelésben rövid idő alatt mindenki kiég, így hiába az őrületes mennyiségű munkaóra, mikor a munkavégzés tényleges hatékonysága a nulla felé konvergál.

A többek közt a Deus Ex rebootjaiért, a Shadow of the Tomb Raiderért, továbbá a Marvel's Guardians of the Galaxy-ért is felelt Eidos-Montréal most radikális lépést jelentett be, minden dolgozója számára négynaposra, hétfőtől csütörtökig tartóra csökkenti a munkahetet. Ennek megfelelően heti 40 helyett 32 munkaóra lesz, ám a fizetéseket nem vágja emiatt vissza a játékfejlesztő.

Reményei szerint a mostani lépés az előnyére válik: egészségesebb, kreatívabb, fenntarthatóbb, így végső soron eredményesebben működő munkakörnyezetet tud majd biztosítani.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!