Hamarosan megváltozik a Facebook anyacégének neve, emögött pedig nem más áll, mint hogy az alapító-vezérigazgató egy szinttel feljebb szeretne lépni, és egy virtuális valóságba, a metaverzumba terelné át a felhasználókat. Ez pedig egy nagyon sötét jövőkép.

Zuckerbergnek is kezd ciki lenni a Facebook

Belsős forrásokra hivatkozva írta meg a The Verge, hogy Mark Zuckerberg az október 28-i Connect konferencián bejelenti majd a Facebook nevének megváltoztatását. Nem a közösségi oldal kap új nevet, hanem maga a vállalat, ami így egy szinttel feljebb helyezi majd magát és a Facebook csak egy termék lesz az Instagram, a WhatsApp az Oculus és a többi mellett.

Mindez nem véletlen: Zuckerberg egyre kevésbé szeretné, ha a vállalatát kizárólag az utóbbi időben egyre kellemetlenebbé váló és botrányt botrányra halmozó közösségi oldal alapján azonosítanák.

A messianisztikus elképzeléseiről hírhedté vált vezérigazgatónak ugyanis ennél nagyobb terve van az emberiséggel: azok után, hogy több milliárd felhasználót csatornázott be a Facebookon keresztül a vállalatába, szerezte meg a személyes adataikat és kétes megoldásokkal kvázi függővé tette a fél világot, hamarosan egy virtuális valóságba terelne át minket.

Forrás: Marketwatch

Épül a szép új világ

Zuckerberg ugyanis az elmúlt időszakban egyértelművé tette, hogy a Facebook maga csak az első lépés volt az úgynevezett metaverzum felé. Nehéz pontosan körülírni, mi az a metaverzum, de leginkább úgy kell képzelni, mintha az internet (jelen esetben a Facebook és csatolmányai) átköltöznének egy nagy virtuális valóságba.

Közvetlen emberi interakciókra nem lesz többé szükség, elég lesz felvenni otthon a VR-os szemüveget (nem véletlenül vásárolta meg a Facebook évekkel ezelőtt az ezzel foglalkozó Oculust), és a Facebook által alkotott nem létező valóságba belépve találkozhatunk a barátainkkal, randizhatunk, "mehetünk el" koncertekre, járhatunk iskolába, vezényelhetünk le munkahelyi meetingeket, és még hosszasan lehetne sorolni.

Zuckerberg alternatív valóságához nem csak saját szabályokra lesz szükség, de többek között saját gazdaságra is. Végső soron ez az igazi globalista utópia: egy minden határon, valós szabályon és törvényen átnyúló világ, egy valódi keretrendszeren kívül eső gazdasággal, és mindezt egyetlen vállalat, de leginkább egyetlen ember kénye-kedve szerint.

Forrás: Newsbreak

Az erőszak és a gyermekbántalmazás virtuális valósága

Azt pedig a közösségi oldal eddigi működése alapján pontosan tudjuk, milyen lesz a Facebook metaverzuma. Két héttel ezelőtt a vállalat volt termékmenedzsere, Frances Haugen tálalt ki arról, hogy a Facebook szándékosan felerősíti a gyűlöletbeszédet és segíti az álhírek terjedését, ezek ugyanis jóval több interakciót és így magasabb bevételt jelentenek a cégnek.

A Facebook ugyan szólamokban hangoztatja, hogy keményen fellép a gyűlölet és a rasszizmus ellen, a valóságban azonban ez nem igaz, ráadásul (mint kiderült) még a saját felhasználási feltételeiket sem veszik komolyan, ugyanis legalább 6 millió olyan, nagy elérésű "VIP-felhasználó" volt a rendszerben, akiket még a legdurvább, legbántóbb tartalmakért sem moderáltak.

Eközben a Facebook és csatolmányai már eddig is rengeteg kárt okoztak a társadalomnak. Az Instagram például bizonyítottan rendkívül rossz hatással van a fiatalokra: 13 százalékukban öngyilkos gondolatokat ébresztett, 17 százalékuknál étkezési rendellenességekhez vezetett, és általánosan depressziót és elégedetlenséget okozott az Instagram rendszeres használata.

Ráadásul az Instagramon védtelen gyerekek hamarabb váltak pedofilok, szexuális ragadozók áldozatává.

Képzeljük el mindezt egy virtuális valóságban, ami méginkább kiszakítja az embereket, fiatalokat, gyerekeket a hétköznapi életből, és méginkább kiszolgáltatja őket egy megavállalat végtelen profitéhségének.

Forrás: Stuff

Igazi baloldali utópia

Mindez természetesen tökéletesen illeszkedik a pedofíliát relativizáló (sőt, természetesnek tartó), a magyar gyermekvédelmi törvényt folyamatosan támadó nemzetközi és hazai baloldal világnézetébe. Nem csoda, hogy a Facebook közvetlen vagy közvetett módon rendszeresen avatkozik be választásokba a baloldal mellett, miközben a jobboldali-konzervatív politikusok elérését letekerik (ahogy megtörtént ez legutóbb például Varga Judit igazságügyi miniszterrel is), vagy egyenesen letiltják őket, mint Donald Trump volt amerikai elnököt.

Forrás: AFP/Jim Watson

Természetesen Zuckberg mindent tagad, még az Egyesült Államok törvényhozása előtt is, ellenőrizni pedig gyakorlatilag lehetetlen, hiszen a Facebook működésébe senki nem lát bele. Létrejött ugyan egy papíron független Ellenőrző Bizottság, aminek a feladata az lenne, hogy legalább minimális etikai normákhoz igazodjon az óriáscég, ez azonban gyakorlatilag Soros György fiókcsapata olyan tagokkal, mint Helle Thorning-Schmidt volt dán szocialista miniszterelnök, Alan Rusbridger, a baloldali The Guardian újságírója, vagy a magyar tag, Soros egyetemének, a CEU-nak alapító dékánja, Sajó András.

Nem véletlen, hogy ez a bizottság a napokban pont Donáth Annát, a Momentum EP-képviselőjét kérte fel arra, hogy adjon helyzetjelentést a Facebook magyarországi helyzetéről. Donáth rögtön felmondta a baloldal kötelező hazugságát, miszerint Magyarországon nincs sajtószabadság, ezért szerinte a Facebook az utolsó remény arra, hogy le tudják váltani az Orbán-kormányt.

A baloldal tehát régi szokása szerint külföldről kér beavatkozást a magyar választásokba. És semmi kétség nincs afelől, hogy a Facebooktól kapni is fog.