Búcsúzik az Originals programja, más alapokba irányítja át a büdzséjét.

A YouTube Premium havidíjas előfizetés messze legfontosabb előnye a videómegosztó teljes reklámmentesítése, de többek közt exkluzív műsorokhoz is hozzáférést kapnak az ügyfelek. A 2016-ban indult Originals kezdeményezésének keretében a YouTube saját sorozatokkal próbálta vonzóbbá tenni az előfizetését, további okokat adva a közönség számára a csomag beszerzésére.

YouTubeForrás: Getty Images/Future Publishing

A vállalat most bejelentette az Originals megszüntetését, állítása szerint a benne lévő műsorokra szánt pénzt különleges belső alapok között osztogatja szét, például az afroamerikai alkotók támogatására kitalált Black Voices Fund, továbbá a gyerekműsorokat készítő YouTube Kids Fund kapják meg.

A meglévő vállalásait tiszteletben tartja a YouTube, így akik már leszerződtek vele az Originals programba szánt termékek elkészítésére, azok legyárthatják a műsoraikat.

Az Originals hat év utáni nyugdíjba küldése nem meglepő fordulat, a gyakran remek megtekintési számaik ellenére nem világos, hogy az eredeti műsorok hozzájárultak-e a YouTube Premium sikeréhez. Emellett a széles közönség körében átütő sikerű műsort nem sikerült létrehozni a programban, a meglévők érdemi reklámozására pedig nem fordított figyelmet a YouTube, így már jó ideje csak idő kérdése volt az Originals megszüntetése.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!