Élményszerű digitális oktatást szeretne a Telekom

telekom digitális oktatás pilot
Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom
Vágólapra másolva!
Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt tartalmakat.
Vágólapra másolva!

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt, az érintettekkel közösen kimunkált anyagok létrehozása, amelyek egyszerre illeszkednek a tanmenethez és az iskolások - már eleve digitális - ismeretszerzési szokásaihoz.

Az NMHH friss kutatása szerint már majdnem annyi gyermekes családban van a gyerek(ek) által használt mobiltelefon, mint tévé, és a mobil az esetek többségében okostelefon – vagyis egyszerre a kapcsolattartás és az ismeretszerzés eszköze. Önmagában ez az adat is alátámasztja, mekkora szerepe lehet a digitális megoldásoknak abban, hogy a fiatal generációk sikeresen birkózzanak meg a jelen és a jövő kihívásaival a tanulás, tanítás révén.

A Telekom oktatási programja egy pilot projekttel indul, amelynek keretében egy kiválasztott iskolában a Telekom által fejlesztett újszerű digitális tartalmakat próbálnak ki a tanulók, hogy azután az anyagok a projektet koordináló pedagógus, Polyák-Pásztor Diána, illetve a Kőbányai Szent László Gimnázium diákjainak kreativitására támaszkodva a közös munka során fejlődhessenek tovább. Olyan digitális tartalmak elkészítése a célkitűzés, amelyek illeszkednek a tanmenetbe, ugyanakkor a közösségi média felületeit és a digitális technológiát – például insta filterek, 360 fokos videók, interaktív térképek és grafikák, online kvízek formájában - is integrálják. A tartalomfejlesztésbe szakmai partnerként a Magyartanárok Egyesülete is bekapcsolódik.

Az együttműködésre és a részvételre épülő folyamat a lehető legnagyobb mértékben nyilvános lesz - a kooperációhoz kapcsolódó pedagógus- illetve diákélmények megosztását is beleértve -, hogy másoknak is inspirációul szolgáljon.

„Egyre inkább a tanítás és a tanulás sikerességének fokmérője lesz, hogy mennyire válik digitálissá, mennyire épít a digitalizációra. A Telekom meggyőződése, hogy az oktatás területén a digitalizáció önmagában is értéknövelő tényező, részben a hozzáférés megkönnyítése, részben az élményteremtés révén. Abban kívánunk segíteni a diákoknak és a pedagógusoknak, hogy ez a hozzáadott érték mindenki számára elérhető legyen, hozzájárulva a kiteljesedésükhöz" – nyilatkozta Szabó Melinda, a Telekom kereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

„A digitalizáció a diákok számára egyszerre jelenti az ismeretszerzés otthonos világát, és a tanulás másmilyenségét, újszerűségét. A Telekom segítsége azért nagyon hasznos, mert azoknak is biztosítja a bevonódás lehetőségét, akiket a hagyományos ismeretátadási eszközökkel nehezebb megszólítani" – hangsúlyozta Polyák-Pásztor Diána, a Kőbányai Szent László Gimnázium irodalomtanára, a projekt koordinátor tanára.

„Az oktatás digitalizálásában az egyik legnagyobb kihívás a jól használható digitális tartalmak elkészítése. Az a tény, hogy itt az anyagok a diákok aktív részvételével, folyamatos tesztelés során formálódnak, jelentősen növeli annak esélyét, hogy hasznos, praktikus, más intézményekben is jól adaptálható megoldások születnek" – tette hozzá Kriston Attila a Magyartanárok Egyesülete képviselője, a projekt során készülő digitális tartalmak véleményező tanára.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!