A VR-headseteket már önmagukban is bosszantónak tartja.

Hónapok óta boldog-boldogtalan dobálózik a rejtélyes metaverzummal, noha a kifejezést a köztudatba emelt Meta (Facebook) sem volt még képes rávilágítani, hogy ez ténylegesen miben különbözik az eddig látott, virtuális valóságot használó közösségi terektől és alkalmazásoktól.

Ken KutaragiForrás: AFP/Getty Images/Ethan Miller

Sejthetően a jelenleg releváns technológiák megalkotóit is erősen megosztja a metaverzum, most épp az eredeti PlayStation játékkonzol fejlesztését felügyelt Ken Kutaragi fejezte ki a szkepticizmusát a Bloombergnek adott interjújában. A Sony konzolos divízióját 1993-ban létrehozott mérnök elsőként is leszögezte, hogy a metaverzumban való részvételhez szükséges virtuális valóság fejsisakok izolálják a használókat a valóságtól, ezzel a koncepcióval ő elvi alapon nem ért egyet, konkrét bosszantónak tartja a VR-headset viselését.

„Nagyon fontos a valóságban lenni, de a metaverzum másról sem szól, minthogy a valós énünk reprezentációját behelyezzük egy virtuális világba, ennek én nem látom értelmét. Inkább lennél egy neked tetsző avatar, mint a valódi önmagad? Ez tulajdonképpen nem sokban különbözik az anonim internetes fórumoktól" – fejtette ki a Playstation atyja.

Ettől függetlenül régimódi szűklátókörűséggel nem vádolható meg a 71 éves Kutaragi, az Ascent Robotics nevű cégén keresztül többek közt a Sony és az SBI Holdings befektetéseinek köszönhetően a metaverzum ellenkezőjén dolgozik, a virtuális valóságot szeretné áthelyezni a valódi világba, a hologramos és intelligens robotos irányvonal mentén haladva.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!