A számítógépük grafikus vezérlőjének teljesítménye alapján is azonosíthatóak lehetnek.

Pont a napokban jelentette be az internetezők magánszféráját védő, ám a reklámcégek számára használható információkat biztosító követési eljárását a Google, a Topics rendszerével papíron elérhetőnek tűnik az arany középút a felhasználók és a reklámipar érdekei között.

A kép csak illusztrációForrás: Shutterstock

Egyelőre nyitott kérdés, hogy a Chrome alternatíváiba való bekerüléssel iparági sztenderddé tud-e válni az elképzelés. Viszont a múltbéli tapasztalatok alapján ennek megtörténte esetén is rendkívül valószínű, hogy a hirdetéskiszolgálók tovább próbálkoznak majd a netezők böngészőinek ujjlenyomatozásával, ezzel versenyelőnyre szert téve a riválisaikkal szemben.

Most francia, izraeli és ausztrál egyetemi kutatók új felhasználókövetési lehetőségre hívták fel a figyelmet, a DrawnApart névre keresztelt módszerükkel a 3D-s grafika renderelésére kitalált WebGL programozási felületen keresztül képesek ujjlenyomatozni a felhasználók számítógépeit, ezzel lehetővé téve vagy segítve a weboldalak közti mozgásuk követését.

Az ötlet alapvetően egyszerű, a DrawnApart képernyőn nem látható módon teljesítményméréseket végez, az ebből leszűrt adatok segítségével azonosíthatóak be a számítógépek. Nagy érdekesség, hogy a kutatók az elméleti síkon teljesen azonos grafikus vezérlők között is találtak annyi szórást a teljesítményben, amely alapján meg lehet különböztetni azokat egymástól.

A kutatók felvették a kapcsolatot a jelenleg fejlesztés alatt álló WebGPU szabvány készítőivel, ez lehetővé teszi majd az általános célú számítási feladatok videóvezérlőn való elvégeztetését a böngészőkben. Állításuk szerint a WebGL helyett ezt használva sokkal hatékonyabb lehetne a teljesítménymérésen alapuló ujjlenyomatozás, így konkrét javaslatokat tettek, hogy jó előre kivegyék a szelet a profilozási lehetőség vitorlájából.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!