Stúdiók felvásárlása helyett a természetes növekedésben hisz.

Az elmúlt években rendkívül látványossá vált a videójáték-ipar konszolidációja, a Sony és a Microsoft is sok fejlesztőcéget vásároltak, hogy azok exkluzív termékeket készítsenek a platformjaikra. A kettő közül az utóbbi váltott ki immáron két alkalommal is sokkot a gamerekből, a Zenimax felvásárlását követően most épp az Activision Blizzardot próbálja bekebelezni. Ha áldásukat adják erre a versenyhatóságok, akkor a Sony és a Tencent után a harmadik legnagyobb játékkiadóvá válik a Microsoft.

Nintendo SwitchForrás: Nintendo

Az említett harmadik helyet jelenleg tartó Nintendo jelenleg nem vásárolgat magának stúdiókat, a piaci fejlemények apropóján pedig Shuntaro Furukawa elnök a legújabb pénzügyi eredmények ismertetésekor meg is kapta a kérdést a részvényesektől, hogy tervbe vannak-e véve akvizíciók.

A márkánk az elhivatott dolgozók által létrehozott termékekre épül, és nem lenne előnyös a vállalat számára, ha óriási számban a Nintendo DNS-ével nem rendelkező emberek jelennének meg

– fejtette ki Furukawa.

Ettől függetlenül a Nintendo félretett 100 milliárd jent (~269 milliárd forintot), ebből kívánja többek közt finanszírozni a stúdióinak létszámbővítését. A vállalat felvásárlásokkal kapcsolatos álláspontja nem meglepő, hiszen már a Wii-vel befejezte a PlayStationnel és az Xboxszal való közvetlen rivalizálást, a Wii U bukása után pedig a Switch konzoljával újból óriási sikerre vitte a különutas elképzeléseit.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!