Minden platformon hoz újdonságokat az 1.5-ös jelzésű javítás.

Tartotta magát az ígéretéhez a CD Projekt, az 1.5-ös javítás keretében elérhetővé tette a Cyberpunk 2077 következő generációs változatát, a telepítését követően a játék már képes hasznosítani az Xbox Series és a PlayStation 5 újításait és plusz lóerőit. Az új konzolokon rövidebb töltési időket, dinamikus skálázással akár 4K felbontást, továbbá valós idejű sugárkövetés kínál a játék, plusz PS5-ön az adaptív ravaszok, a haptikus visszajelzés, továbbá a gamepadbe épített hangszórók is működnek.

Az Xbox Series X és a PlayStation 5 gépeken a játékosok választhatnak a teljesítménymód és a sugárkövetéses mód között, az előbbi 4K felbontást és 60 FPS-t kínál, az utóbbi pedig 4K mellett 30 FPS-sel működik. Az Xbox Series S-en csak teljesítménymód van, nem érhető el a ray-tracing, ráadásul az 1440p-re csökkentett felbontás ellenére 30 FPS-sel fut a Cyberpunk 2077, ami csalódást keltő.

Az 1.5-ös patch kismillió hibajavítás mellett játékmenetbeli fejlesztéseket is hozott, ezek minden platformon elérhetőek. Az említésre méltók közül kiemelhető, hogy a fejlesztők átdolgoztak egyes feloldható képességeket, az NPC-k hatékonyabbá váltak a harcban és új animációkat kaptak, a tömegek szimulációja pedig olyan újdonságokkal bővült, mint az egymással való véletlenszerű harcolás és a játékos vezetésére való reagálás.

Az 1.5-ös javítás fontosabb új funkciói platformonkéntForrás: CD Projekt

Tweakelésen esett át a járművek viselkedése, a gazdaságon való csiszolás következtében például több pénz járhat a küldetések után és olcsóbbá váltak az autók, debütált négy új főhadiszállásnak bérelhető hely, továbbá utólag módosíthatóvá vált a játékos karakterének kinézete.

Érdekes változtatás, hogy a játékosok mostantól képesek átfutni és átugrani a megrepesztett ablaküvegeken.

A változtatási jegyzék alapján nem úgy tűnik, mintha az előző generációs alapkonzolokon jobb sebességre számíthatnának a vásárlók, viszont PC-n a modernebb videókártyák tulajdonosai profitálhatnak a Variable Rate Shadingből, továbbá az AMD FSR (FidelityFX Super Resolution) segítségével is leskálázható lett a renderelési felbontás.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!