A sejtettnek megfelelően bajban lehetnek a metaverzumot foggal-körömmel erőltető vállalkozások, a Piper Sandler legújabb amerikai fiatalaok körélben végzett átfogó kutatása szerint még az 1997-2012 között született Z generációt is nehéz lehet rábírni a VR-headsetekkel elérhető világok felfedezésére.
A felmérés 44 amerikai állam 7700 fiataljának bevonásával készül, a válaszadók átlagéletkora 16,2 év volt. Jó eséllyel sokak meglepetésre a megkérdezettek 26 százaléka rendelkezett VR-headsettel, ám a kütyüvel máris ellátottak csupán 5 százaléka használja azt napi szinten, 12 százalékuk hetente párszor, 34% havonta párszor, míg 48 százalék ennél is ritkábban porolja le.
A headsettel jelenleg nem rendelkező tinik körében sem meggyőző a technológia iránti érdeklődés: 32% egyáltalán nem kíván magának ilyen eszközt vásárolni, míg 9% szeretne mindenképp beszerezni egyet. Mellettük 18% valamilyen szinten fontolgatja a beszerzést, 25% az érdeklődés ellenére vásárlást nem tervez, 16%-nak pedig nincs álláspontja a kérdésben.
A témával kapcsolatos érdekesség, hogy a válaszadók 68 százaléka tekinti magát gamernek.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!