Újabb mérföldkőhöz közelít Mark Zuckerberg cége, május 9-én a kaliforniai Burlingame kisvárosban megnyitja majd az első fizikai kereskedését a Meta. Klasszikus bolt helyett inkább bemutatóteremről van szó, a cég elsősorban a videócsevegésre kitalált Portal okoskijelzőit és a Quest 2 virtuális valóság headsetét kívánja kipróbálhatóvá tenni a nagyközönség számára, bár ezek mellett lesznek egyéb termékek is, például a beépített kamerás Ray-Ban szemüveg.
A közvetlen munkatársai szerint a metaverzum megszállottjává vált Zuckerberg célját elsősorban a VR-fejsisak demonstrálása jelenti, hiszen a gazdaságilag fejlett országokban a Quest 2 terjedésének legfőbb gátját nem az ára jelenti, hanem a nehéz eladhatósága az átlagos fogyasztók számára. A Meta abban reménykedik, hogy a boltokban való ingyenes próbalehetőséggel sikerülhet olyanokat is meggyőzni a Quest 2 megvásárlásáról, akiket jelen pillanatban hidegen hagy a virtuális valóság, és ezzel együtt jó eséllyel a metaverzum.
A témához kapcsolódó érdekesség, hogy az amerikai tinik negyedének van VR-headsete, azonban a többségük kifejezetten ritkán használja, 48 százalékuk havonta egy alkalomnál is ritkábban veszi elő.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!