A héten pótolja a PlayStation 5 egyik komoly funkcionális hiányosságát a Sony, a legújabb rendszerfrissítés telepítését követően végre elérhetővé válik a váltakozó képfrissítési sebességű működési mód a kompatibilis tévékén és monitorokon.
A VRR (Variable Refresh Rate) képes folyamatosan szinkronban tartani a játék által renderelt képkockák számát a kijelzőpanel képfrissítési sebességével, ennek köszönhetően sokkal simábbnak hatnak a mozgások, továbbá vertikális szinkronizálás nélkül megszüntethető a kép szétcsúszása.
A V-Synctől való megszabadulás további előnye, hogy így a játékok gyorsabban reagálhatnak a stickek mozgatására és a gombnyomásokra, ezzel tovább javítva a játékélményen.
A VRR használatára opcionálisan bármely játékban lehetőség nyílik, ám egyes esetekben problémákat okozhat, így a kényszerített bevetését manuálisan kell aktiválni a PlayStation 5 menüjében. A számítógépeken és az Xbox Series konzolokon régóta elérhető lehetőség automatikusan csak az olyan játékokban lesz aktív, amelyek specifikusan támogatják.
A következő hetekben VRR-támogatást kapó játékok:
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!