Éves összehasonlításban még csökkentek is az eladásaik a tavalyi ünnepi szezonban.

A kezdőáruk folyamatos mérséklődésével elkezdtek hétköznapivá válni a néhány éve luxuscikkeknek számított 4K felbontású tévék, már 100 ezer forint alatt is kapható ilyen készülék, márkás modellek pedig 120 ezer forint környékétől vásárolhatóak. A gyártók mostanra előálltak a következő nagy dobással, a tehetősebb közönségnek immáron 8K felbontású, azaz 7680×4320 pixeles modelleket próbálnak eladni, ezek olyan 400 ezer forint környékén kezdődnek.

Leszerepeltek tavaly a kasszáknál a 8K felbontású tévékForrás: Samsung

Az Omdia piackutató cég elemzése szerint óriási pofont kaptak 2021-ben a gyártók, a 8K felbontású modellek világszerte csak a tévéeladások 0,15%-át tették ki, olyan 350 ezer darabot sikerült értékesíteni belőlük. A tavalyi utolsó negyedéves eladások (95 ezer darab) alulmaradtak az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest, még a tévéeladások tekintetében uborkaszezonnak mondható 2021 első negyedéves szintet sem érték el.

A csúcsfelbontású tévék leszereplésének fő okát a magas ár mellett a 8K-s tévéadások és egyéb tartalmak hiányában látja az elemzőcég; még az olyan vásárlók is szkeptikusak a termékekkel szemben, akik ki tudnák nyögni az árukat.

A piacvezető gyártónak tavaly 65% részesedéssel a Samsung bizonyult, a bő 227 ezer eladott készülékének java kínai vevőknél landolt. Az első 8K felbontású tévék 2019-ben kerültek piacra, jelenleg globálisan olyan 804 ezer háztartás rendelkezik ilyen készülékkel, ráadásul az Omdia előrejelzése szerint 2026 végére csupán 2,7 millióig nő majd a számuk.

Ez nagy probléma, hiszen a 8K tévével rendelkező háztartások száma és aránya befolyásolja, hogy hajlandóak-e a specifikusan befektetni a 8K-s produkciók készítésébe a tartalomgyártók.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!