Plusz lecsaphat a jelszómegosztó felhasználókra a szolgáltatás.

Sokkolta a befektetőket a Netflix idei első negyedéves üzleti beszámolója, az előrejelzések szerint olyan 2,5 millióval kellett volna gyarapítania az előfizetőinek számát, ehhez képest elveszített körülbelül 200 ezret. Tíz év alatt először fordult elő, hogy csökkent volna az ügyfeleinek száma, március végén globálisan 221,64 milliót tartott számon belőlük.

Reklámokkal megtámogatott, olcsóbb előfizetéssel növelné a felhasználói bázisát a NetflixForrás: Shutterstock

A The New York Times beszámolója szerint pánikmódba kapcsolt a vállalat, számos exkluzív sorozat elkaszálása után a következő 1-2 év helyett már az idei utolsó negyedévben be kíván vezetni két olyan változtatást, amelyek a reményei szerint újból növekvő pályára állítják majd.

Mindkettő körülbelül azonos fontosságúnak tűnik, a meglévő előfizetők egy részét érintővel kezdve a Netflix le kíván csapni a jelszómegosztó ügyfelekre, kedvezményes áron fizetésre kívánja kényszeríteni a potyautas felhasználókat. Becslései szerint világszerte 100 millió háztartásban érik el a szerződési feltételeit sértő módon a szolgáltatását, ezek közül 30 millió észak-amerikai.

A másik fontos lépést a reklámokkal megtámogatott előfizetés bevezetése jelenti, ez a jóval kedvezőbb havidíjért cserébe reklámokat mutogatna a nézőknek. A rivális Hulunál már régóta elérhető a lehetőség, a hirdetéseket tolerálni hajlandó ügyfeleknek 12,99 dollár helyett 6,99 dollár a havidíjuk, az év vége táján pedig a Disney+ is be kívánja vezetni az opciót.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!