Pavel Durov, a Telegram vezetőtje kritizálta az Apple-t az óriásvállalat frissítési gyakorlata miatt. Egészen konkrétan arról van szó, hogy egy alkalmazás frissítését le kell adni az Apple-nek, ahol aztán az App Store-ban átmegy egy ellenőrzési és hitelesítési folyamaton.
Durov problémája az, hogy a Telegram legutóbbi frissítése több mint két hétre ragadt bent a rendszerben, és ez idő alatt nem történt vele semmi.
A Telegram vezére szerint mindez nem indokolt, hiszen ezen időszak alatt semmiféle visszajelzést nem kapnak, nem is tudják, hogy miért kering ennyi ideig egy frissítés a rendszerben. Főleg, hogy az Apple alkalmazásboltjának tíz legnépszerűbb applikációja között van a Telegram, ami nagyon fontos közösségi platformként több tízmillió ember között biztosítja a napi kommunikációt.
Durov utalt arra, hogy az Apple azért csinálhat ilyeneket, mert a saját készülékein monopolhelyzetben van az alkalmazásboltja, a Google-lel ketten pedig az online mobilos alkalmazásboltok szinte egészét uralják.
A probléma, hogy ha egy fejlesztő gyorsan szeretne például egy kritikus hibát, sebezhetőséget javítani a programban, akkor megengedhetetlen, hogy az csak hetek múlva jusson el a felhasználókhoz. Mindezt úgy, hogy közben az Apple 30 százalékos sarcot von le a fejlesztőktől az értékesítések után, ezért cserébe pedig jogosan várhatnának el bizonyos szolgáltatásokat vagy alapvetéseket, például hogy egy egyszerű frissítés gond nélkül és gyorsan átmenjen a rendszeren.