Egyre több hirdetés jelenhet meg az Apple alkalmazásaiban

Vágólapra másolva!
Az Apple sem szeretne kimaradni a hirdetési piac óriási bevételeiből, így egyre több saját alkalmazásában és szolgáltatásában jelenhetnek meg majd reklámok.
Vágólapra másolva!

Míg a Facebook és a Google gyakorlatilag a hirdetésekből él, addig az Apple viszonylag figyelmen kívül hagyta ezt a piacot. Sőt, az iOS 14.5-ös verziójával még egy olyan lehetőséget is bevezetett, hogy a felhasználó megtilthassa a külsős alkalmazásoknak a nyomonkövetést, így azok nem vagy csak nehezebben tudnak célzott reklámokat közvetítetni felénk.

Az Apple egy időben azzal is próbálkozott, hogy hirdetéseket jelenítsen meg külsős, mások által fejlesztett alkalmazásokban (hasonlóan az Androidhoz), ez azonban csúfosan megbukott, és a hírek szerint nem is tervezi visszavezetni az óriásvállalat.

Forrás: Apple

Azonban a Bloomberg beszámolója szerint az Apple már teszteli, hogy több hirdetés jelenhessen meg a saját alkalmazásaiban. Erre már most is akadnak példák, például a keresőben, ezt azonban bővítené a vállalat újabb lehetőségekkel, és más applikációkban is több teret adna a hirdetéseknek.

Egy ilyen célpont lehet a Térképek, ahol különböző vállalkozások (például éttermek) fizethetnének azért, hogy a találti listában előre kerüljenek. Az Apple frontján mindig jól értesült Mark Gurman szerint az Apple TV+ is több bevételt generálhatna, ha több előfizetési szintet vezetnének be, amikből az egyiket jobban megtámogatnák reklámokkal, és később a cég más áruházait is elérhetik a hirdetések, úgy mint Apple Books és Apple Podcasts.

A kérdés igazából az, hogy a felhasználói privát szféráját is adatait nagyon védő Apple hogyan fogja megvalósítani, hogy mégis hatékonyan tudjon célzott hirdetéseket megjeleníteni?