Nem nehéz kitalálni, hogy mi állhat a szokatlan jelenség hátterében.

Kezdik érezni a fejlett piacokat sújtó infláció és energiaválság hatásait a mobilos alkalmazásboltok, a Morgan Stanley és a Sensor Tower adatai alapján az egy évvel ezelőtti azonos hónaphoz képes idén szeptemberben az App Store és a Play Áruház is jelentősen kevesebb bevételt termelt.

A mobilos alkalmazásboltokban is csökkenni kezdett a nem szükséges költekezés mennyiségeForrás: mentatdgt / Pexels

A Morgan Stanley elemzője szerint az App Store esetében 5% volt a bevételcsökkenés mértéke, elsősorban a mobiljátékok teljesítettek jóval gyengébben, 14%-kal kevesebb pénz költöttek rájuk az ügyfelek. A Sensor Tower adatai rendkívül hasonlóak, az elemzőcég szerint 7,2 milliárd dollárról 6,9 milliárd dollárra csökkent a szeptemberi bevétel, ez szintén öt százalék körüli különbség.

Az utóbbi vállalat szerint a Play Áruház ennél is rosszabb eredményt ért el, azonos összehasonlításban 8%-kal csökkent a bevétele, ennek elsődleges oka szintén a mobiljátékok rossz szereplése volt, nagy összecsengéssel Androidon is 14%-kal csökkent a fogyasztók mobiljátékokra való költése.

Erik Woodring, a Morgan Stanley elemzője az App Store bevételcsökkenésének okát a gazdasági nehézségekre vezette vissza, az infláció és az energiaárak elszabadulása miatt egyre többen fogják vissza a kevésbé fontos javakra való költésüket.

Kapcsolódó érdekesség, hogy októbertől rengeteg piacon emelkedtek az App Store árai, ami részlegesen ellensúlyozhatja a mostani helyzetet.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!