De csak 60 napig lesz hajlandó emlékezni a szabad akaratú választásaikra.

Az elmúlt időszakban elképesztő üteművé vált a Facebook és az Instagram felhasználók elleni harca, a kéréseik és igényeik mentén történő termékfejlesztés helyett mindkettő agresszívan próbálja lenyomni a torkukon a kizárólag bevételnövelési célból kitalált változtatásokat. Ez láthatóan nem akar működni, így most a Facebook nagy meglepetést keltve bejelentette, hogy néha kikéri inkább a véleményüket.

Átmenetileg csökkenthető vagy növelhető lesz bizonyos típusú tartalmak gyakorisága a hírfolyambanForrás: Facebook

A szokatlan kezdeményezés keretében egyes bejegyzések alatt megjelenik majd két gomb, amelyekkel csökkenthető vagy növelhető lesz az adotthoz hasonló bejegyzések mutatása a hírfolyamban. Az opció a bejegyzések három ponttal jelölt környezeti menüjébe is beköltözik, nem csak akkor lesz lehetőség visszajelzést adni, ha megjelennek a posztok alatt az új gombok.

A Facebook reményei szerint így sokkal relevánsabb lehet a hírfolyam, aminek elméleti síkon egyenes ági következménye a szolgáltatás hosszabb időn keresztül történő böngészése.

Ettől függetlenül a Facebook algoritmusa csak 60 napon keresztül fog emlékezni a felhasználók döntéseire, az indoklás szerint azért, hogy naprakész maradjon a felhasználókat kevésbé érdeklő tartalmak jellegét illetően.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!