Nem volt szerencsés Word Windows névre keresztelni az olvasást segítő eszközt.

A termékek piacra dobása előtt érdemes jelentős mennyiségű időt rászánni a neveik kitalálására, hiszen hozzá kell járulniuk az értékesítéshez, nem lehetnek sértőek, és el kell kerülni a bejegyzett védjegyekkel való ütközést is. Az utóbbi nem sikerült a brit Kate McKenzienek, aki úgy döntött, hogy piacra dobja a diszlexiás gyermekének kitalált olvasássegítő műanyag kütyüt, ám megfontolatlanul Word Windows névre keresztelte, ezzel együtt pedig az üzlet miatt létrehozott vállalkozásának is ezt a nevet adta.

Sokat segített a diszlexiás gyermekének az olvasásban a Word Window, így Kate McKenzie a piacra dobása mellett döntöttForrás: Kate McKenzie

A találmány egy rendkívül egyszerű műanyag kütyü, amely kitakarja olvasás közben a szöveg jókora részét, csak az állítható hosszúságú ablakában láthatóak az írásjelek, a gyermeke esetében a használata jelentősen javította az olvasás hatékonyságát. Sajnos a Microsoft ügyvédei nem voltak elragadtatva a Word Windows névtől, a kettő közül inkább az Windows szócskát kifogásolták.

McKenzie kétségbeesett, hiszen a Microsoft ügyvédeinek színre lépésekor már csak napokra volt a forgalmazás megkezdésétől, jelentős mennyiségű energiát és pénzt fektetett a kütyü piacra dobásába, ki volt nyomtatva az első körben legyártott termékek csomagolása is. Szerencsére sikerült tisztességes megoldást találni a problémára, a Microsoft ügyvédeinek javaslatára elhagyta a többes számot jelölő betűt a névből, a terméket és a cégét is átnevezte „Word Window"-ra, ezzel pedig lezárult az ügy.

Érdekességként az új név logikailag is helytállóbb, hiszen egyetlen ablak található az eszközön, ráadásul egyszerre csak egyet használnak belőle a diszlexiások. Igazából nem világos, hogy „szóablak" helyett miért „szóablakok" névre keresztelte, sok kellemetlenséget megspórolt volna magának.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!