Újabb autóst vezetett halálba a navigáció

philip paxson
Két kislányt és egy özvegyet hagyott maga után Philip Paxson
Vágólapra másolva!
Egy árvíz által kilenc éve elsodort hídon próbált áthajtani a családapa.
Vágólapra másolva!

Ritkán érkeznek hírek a navigációs rendszerek hibás adatai miatt halállal végződött balesetekről, de ez nem jelenti azt, hogy már vakon meg lehetne bízni ezekben a szoftverekben. A legújabb áldozat a 47 évesen meghalt Philip Paxson, az amerikai férfi sötétben és esőben a nagyobbik lánya születésnapi zsúrjáról igyekezett haza egy dél-karolinai mellékúton, vakon követve a GPS utasításait.

Két kislányt és egy özvegyet hagyott maga után Philip Paxson Forrás: Philip család / GoFundMe

Sajnos Paxson nem tudott arról, hogy az utat keresztező patak felett átívelő hidat még 2013-ban elsodorta az árvíz, ráadásul a körülmények miatt valószínűleg nem is látott tovább az orránál, így szimplán belehajtott a patakba, tetőn landolt a kocsijával a mederben.

A gyászoló család szerint a baleset bekövetkeztekor semmiféle vizuális figyelmeztetés sem volt az úton, állítólag valamiféle rögzítetlen bóják szoktak lenni a híd előtt, ám azokat elsodorta az előző vihar. Nem tudni, hogy az áldozat milyen navigációs szoftvert használt, csupán annyi biztos, hogy a Google Térkép behajtani tilos jelzésekkel plakátolja tele a leszakadt hidas útszakaszt, míg az Apple Maps gond nélkül útvonalat tervez rajta.

Az ilyen balesetek esetén azonnal felmerül a felelőssége kérdése, kinek kellett volna valamilyen módon megakadályoznia a tragédiát. Ez jelen esetben problémának tűnik, a baleset helyszíne közterület és közút benyomását kelti, de valójában magánkézben van, legutóbb az 1994-ben megszűnt Keener, Shook and Tarlton földfelosztó társaság tulajdonát képezte. A cég kisebb földbirtokokra kívánta felszabdalni az egyben megvett nagyobb területet, hogy aztán egyenként értékesítse az ingatlanokat, ám ez nem történt meg, a vállalat csődjét követően pedig tisztázatlan maradt a terület tulajdonosi köre.

Jogilag az ismeretlen tulajok a felelősek a halálos balesetért, rajtuk kívül alapvetően senkinek sincs joga a területen tartózkodni vagy bármiféle munkát végezni ott, a közutas cég ezért is nem tett semmit az elmúlt évtizedben a híd ügyében. A híd elmosásáig az autósok úton való áthajtása birtokháborításnak minősült, még a figyelmeztető bóják ismeretlen fél általi kihelyezése is törvénytelen volt.

Az áldozat sógornője közösségi finanszírozáson keresztül kért segítséget az áldozat temetéséhez.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!