Világszerte csak idén ötmilliárdnál is több készülék válhat feleslegessé.

Az elektronikai hulladék újrahasznosításának előmozdítása érdekében létrejött WEEE Forum szakmai szervezet becslése szerint a 2022-es évben 5,3 milliárd okostelefon válik valamilyen okból feleslegessé, ezek javát várhatóan őrizgetni fogják otthon a tulajdonosaik. A szebb és jobb készülékre váltás mellett az új telefon vásárlásának másik fő okát a meghibásodás jelenti, ráadásul amíg a törött kijelzőt vagy a leharcolt akkut megérheti kicseréltetni, addig más gondok egyet jelenthetnek a gazdasági totálkárral.

A szervizek elérhetőségétől is függhet, hogy ki mikor nyilvánítja gazdasági totálkárosnak a mobiljátForrás: Vijendra Kushwah / Pixabay

A telefonok összehasonlítására kitalált, az eladások után egy-egy fát ültető brit Green Smartphones most arra volt kíváncsi, hogy a mobilozók milyen műszaki hibákra panaszkodva döntenek az új mobil vásárlása mellett. A felméréséhez a Google keresőből vette a statisztikai adatokat, nem közvélemény-kutatást végzett, így fenntartásokkal kezelendőek az adatai, még ha életszagúnak is tűnnek.

A TOP13 mobilcseréhez vezető meghibásodás:

  1. nem tölt az akku (33%);
  2. nem működik az érintőkijelző (10%);
  3. nem működik a hangszóró (9%);
  4. túlmelegedés (9%);
  5. nem működik a mikrofon (8%);
  6. túl gyorsan lemerül az akku (7%);
  7. nem működik a kamera (7%);
  8. nem működik a wifi (7%);
  9. nem működik a Bluetooth (4%);
  10. nem működik a hangerőszabályzó gomb (2%);
  11. nem működik a bekapcsológomb (2%);
  12. nem működik a GPS (1%);
  13. nem működik a vezeték nélküli töltés (1%).

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!