Kevesebb mobil fogyott, de drágábban keltek el

mobilozás okostelefon természet park zenehallgatás diák hallgató smartphone music
A kép csak illusztráció
Vágólapra másolva!
Természetesen az Apple bizonyult a leginkább válságálló márkának.
Vágólapra másolva!

A Counterpoint Research adatai alapján rosszul muzsikált a harmadik negyedévben az okostelefonok piaca, éves összehasonlításban 12%-kal kevesebb fogyott belőlük. Viszont ez nem jelenti azt, hogy túlságosan nagy pofont kaptak volna a gyártók, mindeközben ugyanis a készülékek az átlagos eladási ára 10 százalékkal nőtt, így az összbevételt nézve csak 3 százalék mínuszról beszélhetünk.

Az Apple mobileladásain nem látszott meg, hogy éppen nehezebb időket élünk Forrás: Charlotte May / Pexels

Az átlagos eladási ár felhajtásában az 5G-kompatibilis mobilok játszották a kulcsszerepet, a harmadik negyedévben eladott telefonok már 46%-a támogatta a technológiát. Ez rekordmagas arányt jelent, ráadásul az 5G-s mobilok átlagos eladási ára ötszöröse volt a 4G-s készülékek átlagos eladási árának.

A gyártók közül messze az Apple bizonyult a legjobban teljesítőnek, éves összehasonlításban 10%-kal nőtt az okostelefonokból származó bevétele, miközben 7%-kal emelkedett az iPhone-ok átlagos eladási ára. A harmadik negyedévben a mobilok eladásából származó globális bevétel 42 százaléka landolt a vállalatnál, ami jelentős növekedés az egy évvel ezelőtti 37,1 százalékhoz képest.

A mobilpiaci bevétel megoszlása a telefongyártók között a tavalyi és az idei harmadik negyedévekben Forrás: Counterpoint Research

Az androidos gyártók közül már kevesen büszkélkedhetnek, a bevételmegoszlás tekintetében a Samsung körülbelül tartotta az egy évvel ezelőtti piaci részesedését, a Xiaomi egy picit nőni tudott, míg az Oppo/OnePlus és a Vivo márkák érdemben veszítettek a részükből.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!