Nem érdeklik az autósokat a havidíjas előfizetések

Peugeot 508
Új a 10 colos, widgetekkel személyre szabható érintőképernyő és az infotainment rendszer, amely olyan funkciókkal van ellátva, mint az online TomTom navigációs rendszer, a természetes beszéden alapuló hangvezérlés, a vezeték nélküli kapcsolat vagy az „over the air” frissítés
Vágólapra másolva!
Próbálják erőltetni ezeket az autógyártók, noha csekély az irántuk való igény.
Vágólapra másolva!

Az aranyáron biztosított pótalkatrészek után az autógyártók újabb bevételi forrással kezdtek szemezni az elmúlt években, havidíjas rendszerben kívánnak hardveres és szoftveres extrákat elérhetővé tenni a kocsijaikban. Eddig is tudni lehetett, hogy az autósok java nem lelkesedik a trendért, különösen azok az ötletek képesek óriási indulatokat kiváltani, mikor az autókba gyárilag beépített hardveres extrákat zárnának fizetőfal mögé.

Enyhén szólva sem rajonganak a havidíjas előfizetésekért az autóvásárlók Forrás: Peugeot

Az egyesült államokbeli AutoPacific kutatócég most friss felmérést készített az ügyben, specifikusan a digitális jellegű és valóban extrának mondható szolgáltatásokra fókuszálva, így például a havidíjas ülésfűtésről és a társairól nem kérte ki az autósok véleményét. Ennek ellenére is elképesztően lanyha volt az érdeklődés, a legtöbb vevő fantáziáját az autóban rendelkezésre álló wifis netkapcsolat váltotta ki havi 15 dollárért, ám ebben az esetben is csak 30% volt a potenciálisan előfizetni hajlandók aránya.

FunkcióÉrdeklődők aránya
Internetkapcsolat a csatolt szolgáltatások és a WiFi hotspot működéséhez*30%
A kocsik egyes funkcióinak távoli vezérlése telefonról vagy hasonló eszközről (+10 dollár havonta)23%
Videók streamelése közvetlenül az infotainment rendszer kijelzőjére*20%
Veszélyjelzés alternatív útvonalkereséssel18%
Az internet böngészése az infotainment rendszer kijelzőjén*18%
Okosotthonos kütyük vezérlése az infotainent rendszer kijelzőjéről*17%
Videójátékokkal való szórakozás infotainent rendszer kijelzőjén*14%
Vezetési adatok megosztása a biztosítási díj csökkentése érdekében13%
Videóhívásokban való részvétel az infotainment kijelzőn13%
Távoli értesítés a kocsit érintő eseményekről, a beépített kamerák képének távoli követése (+400 dollár, tartalmazza a 15 dolláros netelőfizetést)11%
Termékek biztonságos vásárlása az infotainment kijelzőn10%
* A havi 15 dolláros előfizetés része

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!