Bő egy éve ádáz küzdelmet indított a reklámblokkolás ellen a YouTube, ennek keretében több hullámban műszaki módszerekkel próbálta megakadályozni, hogy az efféle böngészőkiegészítőket használók megtekinthessék a tartalmait. A legutóbb egyórás órás reklámblokkok mutatásával került a hírekbe, de ezzel körülbelül párhuzamosan volt egy akaratlan incidense is, legalább egy gyermek számára pornográf hirdetést játszott le.
A szolgáltatás azzal érvel, hogy a reklámblokkolás sérti a szerződési feltételeit, továbbá a praktikába bocsátkozók veszélyeztetik a minőségi tartalmakat készítő youtuberek megélhetését. Ennek megfelelően aki nem szereti a reklámokat, az fizessen elő a YouTube Premiumra, ez az egyetlen elfogadott és korrekt eljárás a hirdetésektől való megszabadulásra.
Most a StreamTV Insider kiadvány a Google legújabb üzleti jelentését átnézve felhívta a figyelmet, hogy igazán nem panaszkodhat újabban a YouTube, a tavalyi utolsó negyedévben 10,5 milliárd dolláros reklámbevételt ért el. Ez nem csak általánosságban véve rekord, hanem az első olyan negyedév a története során, mikor átlépte a 10 milliárd dollár negyedéves bevételt.
Ez egyben azt is jelenti, hogy a 2024-es esztendő során a YouTube 36 milliárd dollár reklámbevételt ért el.
Ráadásul ez csak a reklámbevétel, a legutóbbi hivatalos tájékoztatás szerint 2024 januárjában átlépte a 100 milliót a YouTube Premium-előfizetéssel rendelkezők száma, a havidíjaikból származó bevétel egy ezen felüli tételt jelent a videómegosztó számára.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!