Segít megkopasztani a mobilozókat a Google

Vágólapra másolva!
Jönnek az automatikus vásárlások az androidos appokba és játékokba.
Vágólapra másolva!

Hamarosan új szintre léphet a közösségi médiás appokban és a free-to-play üzleti modellű játékokban pénzt költők megkopasztása, a Google csendben elérhetővé tette az automatikus, egyenlegalapú vásárlások nevű funkció támogatási oldalát a Google Play súgójában.

mobiljáték gamer gaming
Fotó: Pandhuya Niking / Unsplash

Ezt a formálisan még be sem jelentett funkciót manuálisan kell majd aktiválniuk a mobilozóknak, ezt követően pedig az androidos appok és a játékok fejlesztői kérés és jóváhagyás nélkül, a korábbi tevékenységeik alapján mikrotranzakciós vásárlásokat hajthatnak végre a nevükben.

„Egyes fejlesztők az elemek külön-külön történő megvásárlásának alternatívájaként olyan csomagot kínálnak, amely a használat alapján automatikusan megvásárolja az adott elemet. Az automatikus vásárlások segítenek elkerülni a nem kívánt megszakításokat és a gyakori manuális vásárlásokat. Például miközben egy közösségimédia-alkalmazásban élő közvetítést nézel, anélkül küldhetsz virtuális ajándékokat az alkotónak, hogy meg kellene szakítanod a megtekintést az egyéni vásárlás miatt.

Az automatikus vásárlási csomag aktiválásával beleegyezel abba, hogy a rendszer automatikusan megterheli a fizetési módodat a tétel árával minden alkalommal, amikor az egyenleged a vásárláskor megadott összeg alá csökken. Például megterhelik a számládat 200 érme árával minden alkalommal, amikor az egyenleged 100 alá csökken, vagy ráterhelnek a számládra egy új játékpáncélt minden alkalommal, amikor a karaktered jelenlegi páncélja eltörik. A minimális egyenleg fenntartása érdekében előfordulhat, hogy naponta több terhelés is történik” – olvasható a funkció támogatási oldalán.

A fejlesztők által automatikusan végrehajtott vásárlásokról egyenként számlát kapnak majd e-mailben a mobilozók, így a fejlesztők elméletileg nem tudnak feltűnés nélkül visszaélni vele.

Ettől függetlenül a funkció veszélyesnek tűnik a fogyasztókra, hiszen a mobiljátékokban már enélkül is jelentős összegeket elköltők a bekapcsolása után még többet költhetnek majd, és talán észre sem veszik, hogy mennyivel.

Kritikus kontextus a helyzet megértéséhez, hogy a free-to-play mobiljátékok közönségének nagy része vagy soha nem költ pénzt, vagy csak néha és módjával szór el némi aprót. A játékok bevételének aránytalanul nagy százalékát a játékosbázis egy szűk, de rengeteget költő rétege adja, számukra az automatikus vásárlás egy újabb pénzköltési csapdának bizonyulhat.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!