Vágólapra másolva!
MI-alapú rendszerrel tippelnék meg a tévézők érzelmi állapotát. Így a lehető leghatékonyabb reklámokkal bombázná őket az LG.
Vágólapra másolva!

Mostanra mindenki tisztában van vele, hogy az internetes hirdetési hálózatok minden létező eszközt megragadva próbálnak relevánsabb reklámokat mutatni. Körülményektől függően próbálják figyelembe venni a böngészési-, a videómegtekintési-, és a zenehallgatási előzményeket, plusz többek közt kor, nem, földrajzi hely alapján javítanák a reklámok megtérülési mutatóját.

lg okostévé netflix jóbarátok
Az LG tévék új szintre emelik a reklámok mutogatását. Fotó: Mahrous Houses / Unsplash

A reklámozás és a hirdetések személyre szabása az elmúlt években már az okostévékben is felütötte a fejét. A tévék szoftverében gyárilag benne lapuló hirdetési szolgáltatások némelyike már a képernyőn megjelent tartalmakat is képes elemezni, függetlenül attól, hogy klasszikus tévéadás, optikai korongról lejátszott film, vagy épp videójáték látható-e a képernyőn.

A napokban az LG amerikai kirendeltségének okostévés reklámozással foglalkozó részlege új partnerséget jelentett be, be fogja építeni a webOS rendszerű tévék hirdetési rendszereibe a Zenapse nevű cég AI Large Emotion Model nevű rendszerét.

Ez gépi tanulást használva elemzi a képernyőn megjelent tartalmakat, és megpróbálja megtippelni azokból, hogy milyen érzelmi állapotban lehetnek a nézők, ami alapján tovább lehet hangolni a számukra megjelenített hirdetéseket.

A hirdetőipar mindig is élt érzelmi és tudat alatti manipulációs eszközökkel, azonban az LG és a Zenapse partnersége a méretét és a hatékonyságát tekintve is új szintre emelheti a fogyasztók elleni pszichológiai hadviselést.

Már ha ténylegesen működik a technológia, a tapasztalatok alapján az MI-startupok szeretnek fűt-fát ígérni a potenciális ügyfeleknek, majd csúnyán lebőgni a gyakorlatban.

Viszont ha nem is válna be az LG számára a mostani AI Large Emotion Model termék, attól az érzelemfürkészési ötletről általánosságban véve még nem fog letenni, mint ahogy a többi hirdetőipari szereplő sem.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!