Mostanra mindenki tisztában van vele, hogy az internetes hirdetési hálózatok minden létező eszközt megragadva próbálnak relevánsabb reklámokat mutatni. Körülményektől függően próbálják figyelembe venni a böngészési-, a videómegtekintési-, és a zenehallgatási előzményeket, plusz többek közt kor, nem, földrajzi hely alapján javítanák a reklámok megtérülési mutatóját.
A reklámozás és a hirdetések személyre szabása az elmúlt években már az okostévékben is felütötte a fejét. A tévék szoftverében gyárilag benne lapuló hirdetési szolgáltatások némelyike már a képernyőn megjelent tartalmakat is képes elemezni, függetlenül attól, hogy klasszikus tévéadás, optikai korongról lejátszott film, vagy épp videójáték látható-e a képernyőn.
A napokban az LG amerikai kirendeltségének okostévés reklámozással foglalkozó részlege új partnerséget jelentett be, be fogja építeni a webOS rendszerű tévék hirdetési rendszereibe a Zenapse nevű cég AI Large Emotion Model nevű rendszerét.
Ez gépi tanulást használva elemzi a képernyőn megjelent tartalmakat, és megpróbálja megtippelni azokból, hogy milyen érzelmi állapotban lehetnek a nézők, ami alapján tovább lehet hangolni a számukra megjelenített hirdetéseket.
A hirdetőipar mindig is élt érzelmi és tudat alatti manipulációs eszközökkel, azonban az LG és a Zenapse partnersége a méretét és a hatékonyságát tekintve is új szintre emelheti a fogyasztók elleni pszichológiai hadviselést.
Már ha ténylegesen működik a technológia, a tapasztalatok alapján az MI-startupok szeretnek fűt-fát ígérni a potenciális ügyfeleknek, majd csúnyán lebőgni a gyakorlatban.
Viszont ha nem is válna be az LG számára a mostani AI Large Emotion Model termék, attól az érzelemfürkészési ötletről általánosságban véve még nem fog letenni, mint ahogy a többi hirdetőipari szereplő sem.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!